کتاب و ادبیات

آستانه قزاقستان میزبان کنگره جهانی کتابداری و اطلاع‌رسانی ۲۰۲۵

تهران – ایرنا – بر اساس اعلام رئیس ایفلا، با تصمیم هیئت رئیسه این فدراسیون، کنگره جهانی کتابداری و اطلاع رسانی 2025 در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، رئیس فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری در پیام تیرماه خود خطاب به اعضا، از تصمیم هیات مدیره این فدراسیون برای برگزاری کتابخانه جهانی خبر داد. و کنگره اطلاعات در سال 2025، از 18 تا 25 اوت. 27 اوت تا 3 سپتامبر 1404) در آستانه، پایتخت جمهوری قزاقستان.

ویکی مک دونالدرئیس ایفلا در این پیام تاکید کرد: من معتقدم که رفتن به آستانه راهی عالی برای شرکت در کتابداری بین المللی به نقطه جدیدی از جهان برای ایفلا خواهد بود.

گلژن ایرژانوارئیس انجمن کتابخانه های دانشگاهی جمهوری قزاقستان همچنین هدف از میزبانی این کنگره را ارتقای سطح حرفه ای کتابداران محلی و نحوه دیده شدن حرفه کتابداری در جامعه اعلام کرد و گفت: می خواهیم متخصصان را گرد هم بیاوریم. جوامع کتابخانه ای و اطلاعاتی در قزاقستان و آسیای مرکزی و مشارکت برای تقویت خود در چشم انداز بین المللی. و البته، شرکت کنندگان خارجی می توانند با تاریخ جذاب، سنت های فرهنگی و سیاست منطقه ما آشنا شوند.

این اولین رویداد شاخص ایفلا است که در آسیای مرکزی برگزار می شود. پیش از این قرار بود کنگره 2024 در دبی امارات برگزار شود که به دلیل اعتراض برخی از اعضا به مسائل شبه حقوق بشری، کنگره امسال لغو شد. پس از این تصمیم، «جلسه اطلاعاتی آینده ایفلا» برنامه ریزی شد و از 30 سپتامبر تا 3 اکتبر (9 سپتامبر تا 12 اکتبر 1403) در بریزبن استرالیا برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا