کتاب و ادبیات

«آموزش مهارت‌های تفکر نقادانه» با زبان کتاب

تهران- ایرنا- کتاب «آموزش مهارت های تفکر انتقادی برای کودکان 9 تا 12 ساله» مجموعه ای از نمونه های برگرفته از موقعیت های واقعی زندگی و متن ها، موقعیت ها و متون نوشتاری است که می تواند مورد تحلیل انتقادی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب “آموزش مهارت های تفکر انتقادی برای کودکان 9 تا 12 سال” این به دنبال توسعه استفاده از یک رویکرد انتقادی در برخورد با اطلاعات است، اطلاعاتی که در دنیای فناوری و رسانه های اجتماعی ما اهمیت فزاینده ای دارد. این کتاب مجموعه‌ای از نمونه‌های برگرفته از موقعیت‌های واقعی زندگی و متون مکتوب، موقعیت‌ها و متونی است که می‌تواند مورد تحلیل انتقادی قرار گیرد. هر مثال با سوالاتی همراه است که برای راهنمایی کودک در مقایسه و تطبیق اظهارات و ادعاهای چالش برانگیز طراحی شده است. این فعالیت ها در دسته فعالیت های سخت قرار می گیرند که کودکان 9 تا 12 ساله را در مراحل اولیه و کلیدی 2 و 3 هدف قرار می دهند.

فعالیت‌ها زمان کمی می‌برند، نیازی به تجهیزات ندارند و می‌توانند با کودکان، گروه‌های کوچک یا بزرگ یا کل کلاس استفاده شوند. همچنین می‌توان آن‌ها را برای کودکانی که مهارت‌های زبانی یا سواد محدودی دارند، تغییر داد.

این کتاب با عنوان آموزش مهارت های تفکر انتقادی: مقدمه ای برای کودکان 9-12 ساله در سال 2020 در 134 صفحه توسط راتلج منتشر شد.

جلد اصلی کتاب

معرفی نویسندگان

کاترین دیلامین این متخصص گفتار و زبان در حال حاضر بازنشسته است. آخرین موقعیت سازمانی او در یک مرکز خدمات گفتار و زبان درمانی بزرگ، مدیریت کودکان با طیف وسیعی از نیازها و همچنین مدیریت بخشی از تیم اصلی برای ارزیابی اختلالات طیف اوتیسم بود. پس از بازنشستگی، او با یک روانشناس ارشد آموزشی کار کرد و معلمان مدارس عادی و استثنایی را در مورد نحوه حمایت از کودکان دارای مشکلات ارتباطی راهنمایی کرد.

جیل اسپرینگ او که یک درمانگر گفتار و زبان است، اکنون بازنشسته شده است و در اختلالات گفتار و زبان کودکان و اختلالات طیف اوتیسم تخصص دارد. قبل از بازنشستگی در ژانویه 2016، او مسئول هماهنگی خدمات حمایتی طرح ارتباطی آموزش برای کودکان با مشکلات پیچیده گفتاری، زبانی و ارتباطی بود.

بخشی از متن کتاب

به کودکان توضیح دهید که این متن ها در مورد شکل گیری نکات مثبت یک تصمیم، برنامه یا اقدام است.

وقتی متنی را می خوانید، از بچه ها بپرسید، ممکن است مجبور شوید اولین سؤال را از لیست خود به عنوان مثال ارائه دهید. در صورت لزوم یادآوری و کمک کنید.

زمان آخرین سوالی که از دانش آموزان می پرسید. اختصاص دهد

19. پدر به این فکر می کرد که برای تولد مریم خانواده را کجا ببرند. او تابلویی را در خارج از روستا به یاد آورد که روی آن نوشته شده بود: “درخت هلو.”

به چند سوال فکر کنید تا به پدر در تصمیم گیری کمک کند.

چه کسی این نظرسنجی را انجام داده است؟ چگونه برگزار می شود؟

این نظرسنجی چند وقت پیش انجام شد؟

از چند نفر خواسته شد در مورد رستوران نظر بدهند؟

چند نفر در روستا زندگی می کنند؟ چند درصد از مردم در نظرسنجی شرکت کردند؟

در چه سنی از مردم این سوال پرسیده شد؟

آیا رستوران های دیگری در روستا وجود دارد یا تنها رستوران درخت هلو است؟

آیا سوالات شما به پدر نشان می دهد که درخت هلو رستوران خوبی است یا خیر؟ (ص 73 و 74)

کتاب آموزش مهارت های تفکر انتقادی برای کودکان 9 تا 12 سال نوشته شده است جیل اسپرینگ و کاترین دیلامین و ترجمه مریم معیرزاده در 1403 در 176 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا