علم و دانش

آیا احساس تنهایی باعث ایجاد بیماری می‌شود؟

تهران- ایرنا- یافته‌های پژوهش جدید نشان می‌دهد «احساس تنهایی» با ایجاد بسیاری بیماری‌ها مرتبط است؛ اما علت ایجاد همه آن‌ها نیست.

به گزارش گروه علمی ایرنا از وبگاه مِدیکال اِکسپرس، پژوهشگران دانشگاه پزشکی گوانگژو و دانشگاه سان یات سِن در چین و دانشگاه تولِین در آمریکا با بررسی اطلاعات بیماران از منابع متعدد دریافته‌اند که بسیاری از بیماری‌هایی که علت ایجاد آن‌ها به احساس تنهایی نسبت داده می‌شدند، علل دیگری دارند.

پژوهش‌های قبلی نشان داده است که میان احساس تنهایی و برخی مشکلات سلامت روان از جمله افسردگی و اضطراب و بی‌خوابی، ارتباط وجود دارد. برخی پژوهش‌های دیگر حاکی از آن است که این احساس باعث مشکلاتی فراتر از مشکلات روانی می‌شود و فشار خون بالا، مشکلات گوارشی و حتی مرگ زودرس را نیز موجب می‌شود.

در پژوهش جدید، پژوهشگران شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد بسیاری از بیماری‌هایی که تصور می‌شد ناشی از احساس تنهایی هستند یا در اثر این احساس تشدید می‌شوند، در واقع ناشی از علل دیگری هستند و بیشتر آن‌ها در ارتباط با احساس تنهایی رخ داده‌اند، نه به علت آن.

آیا احساس تنهایی باعث ایجاد بیماری می‌شود؟

آن‌ها معتقدند احساس تنهایی به ایجاد مجموعه‌ای از بیماری‌های روانی منجر می‌شود و ممکن است در برخی مسائل دیگر مانند ایجاد التهاب یا تغییر در سطح هورمون‌ها نقش داشته باشد که باعث ایجاد مشکلات گوناگون می‌شود.

پژوهشگران معتقدند باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود تا مشخص شود کدام بیماری‌ها واقعاً به احساس تنهایی یا انزوای اجتماعی مرتبط هستند و کدام‌ها صرفاً اتفاقی هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا