اینترنت

آیا با افزایش قیمت اینترنت، سرعت آن هم بیشتر شد؟

آذرماه سال گذشته بود که پس از هیاهو و جنجال های فراوان، وزارت ارتباطات مجوز افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت را برای اپراتورها اعلام کرد.

به گزارش تکناک به نقل از شهر سخت افزار، این مجوز به فروشندگان اینترنتی به شرط افزایش همزمان کیفیت و سرعت خدمات ارائه شده به کاربران اعطا شد. در حالی که در برخی بسته ها و خدمات شاهد افزایش قیمت اینترنت تا 70 درصد (البته خارج از ضوابط) هستیم، نمودارهای نظارتی نشان می دهد که کیفیت و سرعت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه چقدر افزایش یافته است.

موضوع کیفیت پایین اینترنت و خدمات مرتبط با آن و در عین حال درخواست همیشگی اپراتورها برای افزایش قیمت اینترنت را بررسی کرده ایم. اما به هر حال در اولین ماه از زمستان سال گذشته بود که بالاخره وزارت ارتباطات به طور رسمی مجوز افزایش قیمت اینترنت را به شرکت ها داد.

البته باید در نظر داشته باشید که بر خلاف ادعای اپراتورها مبنی بر عدم افزایش قیمت اینترنت از سال 1395، به طور متوسط ​​و هر ساله شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی قیمت بسته های مختلف خود را افزایش می دهند.

صرف نظر از اینکه عیسی زارع پور با جمله معروف خود در آن زمان که می گفت «کیفیت اینترنت خط قرمز ماست» اعلام کرد که اپراتورها با هدف توسعه تجهیزات و افزایش کیفیت اینترنت می خواهند تعرفه را افزایش دهند. شاید اکنون که نزدیک به 5 ماه از افزایش قیمت اینترنت می گذرد فرصت مناسبی برای بررسی این ادعا باشد; چه خوب که اطلاعات از دل دولت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سامانه نت سیج پلاس آمد.

در همین رابطه امیرمحمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی داخلی سردبیر در خصوص سرعت اینترنت اپراتورها گفت: نظارت بر روند تعهدات اپراتورهای تلفن همراه در خط. با افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت در سال گذشته، به صورت شفاف از طریق سایت نت سیج پلاس امکان پذیر است.

بر اساس نمودارهای اعلام شده، میانگین سرعت اینترنت ایرانسل از 10.95 به 12.36 مگابیت بر ثانیه یعنی 12.88 درصد رسیده است. برای گوشی اول میانگین سرعت از 11.36 به 13.56 مگابیت بر ثانیه رسید که رشد 19.37 درصدی را نشان می دهد.

با توجه به نمودار تهیه شده برای نشان دادن پوشش جمعیت شهری 4G، برای ایرانسل از 90.0 درصد به 92.3 درصد رسیده ایم که رشد 2.56 درصدی را نشان می دهد و برای تلفن همراه اول از 90.9 درصد به 91.0 درصد رسیده ایم که نشان می دهد. رشد 0.11 درصدی. .

در نهایت پوشش شبکه 5G یا نسل پنجم مخابرات را داریم که در آن رگولاتوری ادعا می کند که تلفن همراه اول تعداد 393 سایت خود را به 875 سایت افزایش داده است که رشد 122.65 درصدی را نشان می دهد. ایرانسل اما از 698 سایت به 846 سایت رسیده است که رشد 21.2 درصدی را نشان می دهد.

نظر شما در مورد این افزایش ادعا شده در نمودارهای بالا چیست؟ آیا افزایش همزمان سرعت و کیفیت در خدمات ارائه شده توسط دو اپراتور بزرگ کشور را احساس می کنید؟

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا