آشپزی

آیا سرخ کن بدون روغن برای سلامتی مضر است؟

سرخ کن بدون روغن یا هوا (Air Fryer) یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است که از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با این محصول حرفه ای با ما همراه باشید.

آیا سرخ کردن بدون روغن برای سلامتی مضر است؟

خیر – سرخ کردن بدون روغن برای بدن ضرری ندارد. سرخ کن بدون روغن غذا را بدون نیاز به روغن سرخ می کند و بنابراین غذای آماده شده برای بدن مضر نیست و سلامت قلب و عروق خونی را تهدید نمی کند. همچنین غذای تهیه شده با هاپاز کاملا پخته شده و طعم اصلی غذا حفظ می شود. همچنین غذاهای تهیه شده در هواپاز فاقد روغن اشباع بوده و باعث اضافه وزن در افراد نمی شود.

آیا سرخ کن مضر است؟

سرخ کن بدون روغن یا هوا چیست؟

سرخ کن بدون روغن یکی از وسایل آشپزخانه است که می توانید برای سرخ کردن بدون روغن، برشته کردن، کباب کردن، کباب کردن، پخت انواع نان، کیک، شیرینی، خشک کردن میوه و سبزیجات از آن استفاده کنید. این سرخ کن ها در مدل های مختلف تولید و عرضه می شوند و شما می توانید مدل های مختلف سرخ کن بدون روغن را خریداری و یا استعلام نمایید.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟

سرخ کن بدون روغن از فناوری کانوکشن برای سرخ کردن و پختن انواع غذاها استفاده می کند. سیستم همرفت از عناصر گرمایشی و یک فن تشکیل شده است. با در نظر گرفتن دمای تنظیم شده، المنت ها گرمای مورد نیاز را ایجاد می کنند و با کمک فن ها، حرارت ایجاد شده در محفظه سرخ کن حرکت می کند و باعث می شود غذا بدون نیاز به روغن سرخ شود.

سرخ کن الکترولوکسسرخ کن الکترولوکس

فواید سرخ کردن بدون روغن چیست؟

سرخ کن بدون روغن مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

افزایش سرعت پخت: سرخ کن بدون روغن به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان و با بهترین کیفیت غذای مورد نیاز خود را تهیه کرده و لذت ببرید. سرخ کن بدون روغن به دلیل ساختاری که دارد در مقایسه با روش معمولی پخت را تسریع می کند.

تنوع غذایی بالا: با کمک سرخ کن بدون روغن می توانید دستور پخت های مختلفی را تهیه و میل کنید.

استفاده از حداقل روغن: سرخ کن بدون روغن به دلیل استفاده از سیستم کانوکشن، غذاهای مختلف را بدون نیاز به روغن سرخ می کند، بنابراین سلامت غذای تهیه شده با سرخ کن بدون روغن بالاتر است.

کباب کردن غذا: سرخ کن بدون روغن برنامه متفاوتی برای کباب کردن انواع غذاها دارد. با کمک سرخ کن بدون روغن می توانید گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات را بدون ایجاد دود کباب کنید.

سرخ کن فیلیپس بدون روغنسرخ کن فیلیپس بدون روغن

گریل غذا: اگر از آن دسته افرادی هستید که غذا را کباب می کنید، سرخ کن بدون روغن قطعا مورد توجه شما خواهد بود. هواپاز به شما امکان می دهد غذای مورد نظر خود را کباب کنید و لذت ببرید.

تهیه نان، کیک و کلوچه: یکی از مهم ترین ویژگی های هواپاز تهیه نان، شیرینی، کیک، کلوچه، نان پیتزا و … می باشد.

یخ زدایی مواد منجمد: یخ زدایی از دیگر ویژگی های سرخ کن بدون روغن است. کافی است غذای منجمد مورد نظر خود را داخل سرخ کن بریزید و برنامه یخ زدایی را انتخاب کنید.

گرم کردن مجدد: سرخ کن بدون روغن به شما امکان می دهد غذاهایی مانند پیتزا، کیک، شیرینی، لازانیا، پاستا، نان و غیره را دوباره گرم کنید.

خشک کردن میوه و سبزیجات: یکی دیگر از ویژگی های جذاب کولر گازی خشک کردن میوه و سبزیجات در منزل است. برای این کار کافی است سبزی یا میوه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در اتاقک هوا قرار دهید. سپس برنامه خشک کردن میوه و سبزی را انتخاب کنید و صبر کنید تا دستگاه تمام شود.

نتیجه

سرخ کن بدون روغن یکی از لوازم آشپزخانه است که با ساختار و عملکرد حرفه ای خود قادر به تهیه طیف وسیعی از غذاها می باشد. همچنین به دلیل استفاده از فناوری همرفت، غذاهای تهیه شده فاقد روغن اشباع و مضر بوده و سلامت بدن، قلب و عروق خونی را به خطر نمی اندازند.

منبع : وبسایت کوئیک فیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا