موسیقی

اتفاقی خوب برای بانوان هنرمند/ برج آزادی مکان برگزاری نمایش و موسیقی بانوان می شود



گروه موسیقی خبرگزاری هنر ایران: سیدمحسن حسینی، سرپرست مجتمع فرهنگی هنری برج آزادی، سوم مردادماه در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های آتی این مجموعه از ایجاد مرکز موسیقی بانوان در مجموعه برج آزادی خبر داد.

این خبر کوتاه می تواند نوید خوبی های دیگری را برای جامعه موسیقی بانوان کشور بدهد. موسیقی بانوان کشور همواره با چالش هایی روبرو بوده و همواره با محدودیت هایی در زمینه صدور مجوز، تبلیغات و محل اجرا دست و پنجه نرم می کنند و بارها برنامه اجرای آنها به دلیل تداخل لغو شده است.

یکی از مشکلاتی که نوازندگان زن با آن دست و پنجه نرم می کنند، اختصاص ساعات نامناسب روز به برگزاری کنسرت است. سالن های اجرای موسیقی بهترین ساعات خود را به گروه های موسیقی پاپ و سنتی و چهره های شناخته شده اختصاص می دهند و خوانندگان زن تنها در ساعات بعدازظهر می توانند اجرا داشته باشند که طبیعتا با مخاطبان محدودی مواجه می شوند. این فقط برای زمانی است که این گروه ها بتوانند از مرحله مجوز عبور کرده و به مرحله اجرا برسند.

818069_734

ایجاد یک مرکز موسیقی اختصاصی برای بانوان اتفاقی بود که باید از مدت‌ها قبل اتفاق می‌افتاد تا برخی از موانع از سر راه این هنرمندان زن برداشته شود. البته پیش از این نیز بانوان در مکان هایی مانند فرهنگسرای نیاوران اجرا داشته اند. اما با توجه به حضور زنان در ارکسترها و حضور زنان در اجراهای صحنه ای در سال گذشته، تمهیداتی لازم بود تا مرکزی مستقل برای اجراهای آنها تشکیل شود.

سید محسن حسینی در گفت وگویی درباره این مرکز گفت: با حمایت دفتر مدیرعامل بنیاد رودکی برای اولین بار برج آزادی را محل اجرای موسیقی و اجرای بانوان می کنیم. قبلا برنامه هایی در کاخ نیاوران برگزار می شد اما در این فضای جدید بانوان با حمایت ما می توانند آزادانه فعالیت کنند. از آنجایی که در شورای موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد نیز عضویت دارم، گروه های زیادی را در آنجا می بینم که می توانیم آنها را برای اجرا به برج آزادی راهنمایی کنیم.

12553769_240

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از کارهای پیش روی ما برنامه «گاه آواز» است که مختص موسیقی و آواز ایرانی است. در حال حاضر مشغول آماده سازی لوکیشن فیلمبرداری هستیم. از آنجایی که سالن و پلاتوهای برج آزادی برای برنامه های تلویزیونی مناسب است، احتمالا این برنامه را در آنجا فیلمبرداری خواهیم کرد. علاوه بر آن، ایستگاه مد و لباس را نیز در برنامه های خود داریم. به این ترتیب لباس های مجلل و هنرمندانه ای که قبلا بوده را به نمایش بگذارد.

این اتفاق خوشایند می تواند بانوان ما را امیدوار کند که بالاخره مدیران حوزه موسیقی نگاه جدی تری به موسیقی بانوان داشته و آنها را از اعضای جامعه موسیقی دانسته اند.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا