سیاست

اجازه دهید همبستگی ملی مد نظر رئیس‌جمهور اجرایی شود/ افراطیون می‌خواهند مانع وفاق شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مجتبی زارعی در جلسه علنی نوبت عصر سه‌شنبه -۳۰ مردادماه- مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اخطاری گفت: رضا باقری بنابی نماینده بناب در مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور چند اتهام را به مجلس و رئیس‌جمهور مطرح کرد که انتظار می‌رفت رئیس مجلس به آنها پاسخ دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این نماینده مجلس ادعا کرد که اسکندر مومنی (وزیر پیشنهادی کشور) را آورده‌اند تا انتخابات بعدی را مهندسی کند. اتهام بعدی این بود که «گروه انحرافی در مجلس وجود دارد که طراحی می‌کنند»؛ این اتهام به آقای رئیس‌جمهور قابل قبول نیست. وزیر محترمی که هنوز وارد دولت نشده، چطور تشخیص دادید که قرار است انتخابات را مهندسی کند.

وی یادآور شد: هنوز انتخابات دوره بعدی ریاست‌جمهوری برگزار نشده است؛ چطور قبل از رسیدن به چهار سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم که بناست در آن تقلب شود. دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا اجازه دهید نظریه رئیس‌جمهور درباره همبستگی ملی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سردار مومنی در شرایط سختی پیشنهاد وزارت کشور را قبول کرد، تصریح کرد: اجازه ندهید از بلندگوهای عمومی شعار قوام و تحکیم ملی را زیر سوال ببرند. رئیس مجلس این اتهامات را پیگیری کند.

زارعی با بیان اینکه ما به همبستگی ملی نیاز داریم، اضافه کرد: هنوز رئیس‌جمهور کار خود را شروع نکرده، اما برخی افراطیون می‌خواهند در کار رئیس‌جمهور را اشکال ایجاد کنند. اجازه دهید رئیس‌جمهور کارشان را شروع کند سپس اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به رئیس‌جمهور کمک کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برخی انتظار غیرقابل قبول داشته که رئیس‌جمهور فردی رادیکال را در وزارت کشور منصوب کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: آقای باقری (مخالف وزیر پیشنهادی کشور) توضیحاتی دادند البته اگر نمایندگان حرفی هم دارند باید این حرف‌ها گفته شود. حال چه این حرف‌ها را بپسنیدم چه نپسندیم.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا