کتاب و ادبیات

ادبیات و زبان فارسی از مهم‌ترین دروس مورد تاکید سمپاد است

تهران – ایرنا – رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: هنر، ادبیات و زبان فارسی از مهمترین دروسی است که در مدارس سمپاد به آنها توجه می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، الهام گرفتن در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی وی گفت: در لایه معنوی به نیازهای فرازمینی خود پاسخ می دهیم، در این راستا هنر نیز می تواند زمینی و فرازمینی شود.

وی افزود: ادبیات با جلوه های فراوانی که دارد سبک زندگی زمینی و شور عرفانی را در خود دارد. ادبیات فارسی به ما اجازه می دهد درس های خوبی بیاموزیم. هدف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تأثیرگذاری بر دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مهمترین کلیدهای ارتباط موثر با مردم از طریق ادبیات و هنر، استفاده از ایده برای ارتباط موثر است.

یاوری خاطرنشان کرد: ادبیات یکی از کلیدهای مهم ارتباط با مردم است و هنر و ادبیات در ارتباط با مردم موثر است و با استفاده از این ابزارها می توان با مردم دنیا آشنا شد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: ارتباط با گنجینه های فارسی را یکی از ارکان تعلیم و تربیت می دانیم و مفتخریم که شما دانش آموزان ادبیات فارسی را می خوانید و می شناسید.

ارسال ۱۲۸۴۶ اثر به ششمین جشنواره سراسری فردوسی مدارس سمپاد

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۲ هزار و ۸۴۶ اثر به ششمین جشنواره ملی فردوسی ارسال شده است.

فرهاد فتحی نژاد نیز در این آیین اظهار داشت: طرح جشنواره ملی فردوسی با شعار چشم انداز هر نیاز کشور دانش آموز سمپاد تهیه شده است که تاثیرگذار و منطبق بر الگوی آموزشی جدید سمپاد بوده است.

وی افزود: این جشنواره از سال 1396 با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان های خوزستان و خراسان رضوی در بین 2 گروه دوره اول و دوم متوسطه آغاز شده است. دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان .

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد سازوکار تقویت وحدت ملی و انسجام اجتماعی در دانش آموزان و معلمان، پاسداری از هویت پرافتخار اسلامی ایران زمین، پژوهش در حوزه زبان فارسی و… ادبیات، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه ادبیات فارسی و حمایت از آثار نوآورانه و خلاقانه ادبی از اهداف اصلی این رویداد است، گفت: محورهای اصلی ششمین دوره جشنواره در حوزه فردوسی و شاهنامه الف) محور زبان فارسی: واژه گزینی و جایگاه زبان فارسی به عنوان زبان علمی و پژوهشی در زمینه فردوسی و شاهنامه و ب) محور ادبیات فارسی: دانش آموزان و مربیان با موضوعات: فرهنگ نماز. ، پاسداری از مدافعان کشور در عرصه های مختلف، حکمت، میهن پرستی، هویت و دلاوری، حکمت و در قالب های مثنوی، چهارپره، غزل، رباعی، نیمایی، سپید، داستان. نثرهای کوتاه، ادبی، نثر، داستان کوتاه و شاهنامه توسط دانشجویان خوانده می شود.

فتحی نژاد با اشاره به اینکه امسال در ششمین جشنواره بخش گلستان خوانی ویژه اضافه شد، یادآور شد: از تعداد آثار ارسالی 300 اثر از بخش فرهنگی و 12 هزار و 500 اثر از بخش دانش آموزی بوده است.

وی افزود: امروز در مراسم پایانی این جشنواره از 150 نفر از دانش آموزان و معلمان برتر این جشنواره تجلیل می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا