موسیقی

ارکستر «نوای آفتاب» به وحدت می آید/اجرای موسیقی «سینما پارادیزو» تا «قیصر»



به گزارش هنرآنلاین، قطعات ارکستر «نوایی آفتاب» به رهبری امین سالمی به عنوان یکی از مطرح ترین فیلم های سینمایی ایران و جهان شناخته شد.

این ارکستر ششم و هفتم مهرماه قطعاتی از فیلم های معروف ایران و جهان را روی صحنه تالار وحدت اجرا می کند. ضمناً سامانه فروش بلیت این کنسرت نیز از روز گذشته آغاز شده است.

امین سالمی رهبر این ارکستر گفت: برای این کنسرت که بدون کلام اجرا می شود، 9 قطعه از قطعات اجرایی کنسرت قبلی و 8 قطعه جدید از دیگر برگزیدگان سینمای ایران و جهان انتخاب شده است. در این اجرا 4 قطعه ایرانی، یک قطعه آذری، یک قطعه از سینمای ترکیه و بقیه قطعاتی از سینمای جهان هستند.

موسیقی

وی ادامه داد: قطعاتی از فیلم های «چشم ببر» ساخته دان پرستون، «سینما پارادیزو» ساخته انیو موریکونه، «لئون حرفه ای» ساخته اریک سرا، «پدرخوانده» ساخته نینو روتا، «بازی تاج و تخت» به آهنگسازی رامین جوادی، فیلم «دوران جدید» ساخته چارلی چاپلین، سریال «ابن سینا» ساخته فرهاد فخرالدینی، فیلم «قیصر» به آهنگسازی اسفندیار منفردزاده در این کنسرت اجرا می شود. همچنین فیلم «3:10 به جونا» با موسیقی مارکو بلترامی، «تایتانیک» با آهنگسازی جیمز هورنر، سریال «پویرو» با آهنگسازی کریستوفر گانینگ و استیون مک کئون، فیلم «داستان عشق» با آهنگسازی فرانسیس له، «رومئو و ژولیت» «با موسیقی نینو روتا»، «ایزل» با آهنگسازی تویگار ایشیکلی، «آرشین مال آلان» با موسیقی اوزایرحاجی بگف و 2 قطعه آخر از فیلم‌های سینمایی گرگ ها و مادر نیز از دیگر آثار اجرا شده در این کنسرت هستند.

استاد کنسرت داریوش حجازی و مدیر ارکستر جابر مجدی و تنظیم و ارکستراسیون قطعات بر عهده محمدرضا آقایی و امین سالمی است که هر دو از تهیه کنندگان برنامه هستند. در این اجرا 36 نوازنده می نوازند، بخش کلاسیک شامل ارکستر زهی، فلوت و پیانو، بخش پاپ شامل گیتار کلاسیک، گیتار باس، انوک، سازدهنی، ساکسیفون، درام، کنکا و سازهای کوبه ای و گروهی از سازهای ایرانی شامل تار، سه سیم، سنتور، قانون، تمبک و دف.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا