کتاب و ادبیات

استاندار فارس:” مجرد” شاعری بود که شهد حقیقت را به دیگران چشاند

شیراز – ایرنا – استاندار فارس در پی درگذشت شاعر پیشکسوت کشور غلامعلی مهدیخانی متخلص به مجذار در پیامی تسلیت گفت: غلامعلی مهدیخانی (مجددار) پیرمردی گرانقدر و روشن بین از خطه شاعرانی که حقیقت را درک کردند شهد شیرین آن را با زبان شیرین شعر به دیگران بچشید.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در این پیام گفت: در تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان، ادبیات همواره محملی برای بیان عالی ترین احساسات انسان ها بوده است، به خصوص که این احساسات. ریشه در حقیقت محض دارند. و شاعران وارث این خرد و نور هستند.

در ادامه این پیام آمده است: این حقیقت گاه عاشقانه های عفیفانه و گاه مفهومی سلطنتی و خانوادگی، گاه ریشه در واقعیت های اجتماعی روز و گاه در ارزش های انقلاب اسلامی داشت.

ایمانیه افزود: درگذشت این هنرمند وارسته را به جامعه ادبی فارس و خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم. امید است راه او در آثار شاعران نسل جوان ادامه یابد.

غلامعلی مهدیخانی در دده اراک به دنیا آمد و ازدواج با بانوی شیرازی او را به شیراز رساند تا بیشتر عمر خود را در این شهر بگذراند. وی سرانجام در سن 88 سالگی در این شهر دار فانی را وداع گفت.

او با وجود اینکه لیسانس بود، توانایی ساخت آهنگ های عاشقانه را داشت، اما اشعار مذهبی و اجتماعی او نیز به یادگار ماند.

از این شاعر معاصر ایرانی چهار مجموعه با نام های باغ گیلاس، سبز زیتونی، سازاد مادرم عشق و جاودانه ها منتشر شده است.

پیکر غلامعلی مهدی خانی، غزلسرای و پیشکسوت شعر آئینی و صاحب کتاب شعر «جوادانه ها» روز یکشنبه 7 مرداد 1403 با حضور جمعی از ادب دوستان شیرازی در این شهر تشییع شد. روبروی تالار حافظ

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا