کتاب و ادبیات

استقبال بازارجهانی کتاب از ادبیات ایران/نقش جایزه جهانی فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی

بغداد – ایرنا – میثم نیلی، مدیرعامل اتحادیه ناشران ایران گفت: اگر بتوانیم روایت غزه را تقویت کنیم، این روایت از مظلومیت مردم فلسطین ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد می کند که کمتر خواهد داشت. تاثیری بیشتر از مبارزه مجاهدین حماسه و جهاد و گروه های مسلح.» نه در غزه

به گزارش ایرنا، میشم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و رئیس شورای عالی جایزه ادبیات جهان فلسطین در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد، منافع فرهنگی ایران و عراق را بسیار مهم دانست. فراوان و متنوع است و تصریح کرد: اگر می خواهیم این علایق را سرمایه ای برای تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و هنری بین خود بدانیم، باید این گونه نمایشگاه ها را جدی تری بگیریم.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه های کشورهای همسایه را هنوز جدی اعلام کرد و افزود: دلیل این عدم حضور تعداد کم آثار ترجمه شده ناشران است که چاپ نشده است. با توجه به این نمایشگاه ها که لازم است با رایزنی موسساتی که با تجربه بیشتر در این زمینه فعال هستند و در این زمینه پیشگام هستند مدیریت شود تا شاهد حضور پررنگ ناشران ایرانی در این نمایشگاه ها باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه ترجمه آثار افتاده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتاب های بسیار خوبی وجود دارد که بازارهای جهانی تشنه آن هستند در زمینه های تاریخ جهان، روان شناسی و زمینه های فکری و فکری. تبیین مبانی انقلاب اسلامی و ادبیات مقاومت و فلسطین منتشر شده است، اما باید تلاش بیشتری کرد و تلاش مضاعفی داشت تا بتوانیم کمبودهای این بخش را جبران کنیم.

نیلی حضور ناشران مصری در نمایشگاه بغداد را چشمگیر دانست و افزود: شاید بیش از 200 ناشر مصری در نمایشگاه بغداد حضور داشته باشند که حدود یک سوم نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند، در حالی که ایران باید از نظر فکری و فرهنگی در نظر گرفته شود. اشتراکات و منافع مشترک این کشور». سهمی از نمایشگاه داشت.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تعداد کتاب های انقلاب اسلامی در این نمایشگاه عرضه شد و حتی نتوانستیم بنیانگذار جمهوری اسلامی رهام را به درستی در این نمایشگاه معرفی کنیم، اظهار کرد: در این نمایشگاه کتاب هایی با موضوع انقلاب اسلامی ارائه شده است. این تحقیق است، در حالی که نیاز عمومی جامعه عراق به این نوع کتاب ها نیست.

وی در ادامه بیان کرد: امسال کتاب هایی از آقای عباسی ولدی و آثار دیگری در حوزه مقاومت ترجمه شد و در حوزه روایت یا به عبارتی روان هویت و آثار فرهنگی ایران و نوجوانان ترجمه شد. همچنین در نمایشگاه که خوشبختانه دیده شد و تاثیرگذار بود.

وی ناشران مصری را پیشگام در تولید و ارائه رمان، داستان و تاریخ شفاهی در نمایشگاه کتاب بغداد دانست و گفت: ناشران فلسطینی، اردنی و سپس لبنانی، سوری و ایرانی در این زمینه فعال بوده اند. امیدواریم با برگزاری دومین دوره جایزه جهانی فلسطین شاهد آن باشیم. بیایید تعداد کتاب های روایی فلسطین و مردم این سرزمین و جهش این آثار را افزایش دهیم.

استقبال از ادبیات ایران در بازار جهانی کتاب/نقش جایزه جهانی فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی

دیدار مدیر عامل انجمن ناشران ایران با مسئول نمایشگاه بغداد

مدیرعامل اتحادیه ناشران ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب بغداد با رئیس اتحادیه ناشران عراق و رئیس نمایشگاه بغداد نیز دیدار و در خصوص راهکارهای افزایش همکاری بین ناشران این دو گفت و گو کرد. کشورها

در این دیدار میثم نیلی و عبدالوهاب رازی همچنین راه های همکاری دو کشور در خصوص برگزاری دومین جایزه جهانی فلسطین که در عراق برگزار می شود را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس شورای عالی جایزه جهانی ادبیات فلسطین در این دیدار بر اهمیت روایت مظلومیت و اقتدار مردم غزه و همچنین مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

رئیس اتحادیه ناشران عراق در سخنانی بر اهمیت همکاری با ناشران ایرانی، اهمیت موضوع فلسطین در حوزه کتاب و داستان نویسی و نقش جایزه جهانی ادبیات فلسطین در این زمینه تاکید کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد با حضور 600 ناشر از 21 کشور از جمله عراق، کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران و با حضور نویسندگان و اندیشمندان مختلف در حال برگزاری است.

75 ناشر از جمهوری اسلامی ایران با 1500 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور داشتند.

این نمایشگاه تا یکشنبه 10 مهرماه از ساعت 10 صبح تا 22 پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا