علم و دانش

استقرار تیم پاسخ سریع و غربال‌گری انستیتو پاستور در مراسم اربعین

تهران- ایرنا- تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور و مانورهای مرتبط در تجمعات انبوه مراسم اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران مستقر شد. 

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از انستیتو پاستور ایران، عملیات تیم پاسخ سریع انستیتو و مانورهای مرتبط در تجمعات انبوه مراسم اربعین حسینی جهت غربال‌گری عفونت‌های تنفسی و تب‌های خونریزی دهنده (نمونه‌گیری، تکمیل پرسشنامه و سایر امور مرتبط با انجام آزمون‌ها) با حضور اعضای تیم و با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در پایانه مرزی مهران آغاز شد.

این عملیات اولین و بزرگ‌ترین مانور غربالگری انستیتو پاستور ایران در تجمعات گروهی کشور است.

انستیتو پاستور ایران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی تاریخی خود و خدمت‌رسانی به نظام سلامت کشور تا هفتم شهریور ماه با حضور متخصصان خود، خدمت‌رسان زائران پیاده حسینی، در حوزه پایش همه‌گیری‌های احتمالی، مشاوره در زمینه‌های بهداشتی و دارویی است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تا ساعت ۲۴ روز ۲۵ مرداد و مصادف با دهمین روز از ماه صفر، تعداد ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۵۰ نفر از زائران عازم کشور عراق شده و ۴۰۶ هزار و ۹۰۹ نفر نیز از تاریخ پنجم ماه صفر به میهن عزیزمان بازگشته‌اند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا