کتاب و ادبیات

استقرار ۸ موکب نهاد کتابخانه‌ها در مسیر زائران اربعین

تهران- ایرنا- معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: این نهاد 8 موکب و 12 موکب یک ایستگاه فرهنگی است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با ایام اربعین حسینی، فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی کشور در هشت موکب مستقر در مرزهای غربی و شرقی در حال انجام است.

محمدرضا هراتی وی بیان کرد: به فضل الهی و به یاری اهل بیت(ع) امسال نیز مانند سال گذشته همکارانم در مجموعه کتابخانه ها توانسته اند با شعار «همه» به زائران اباعبدالله(ع) خدمت کنند. کتاب آزادگان حسین (ع)».

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور به دلیل پایگاه غنی اجتماعی و مردمی و با هدف ارائه خدمات فرهنگی به زائران حسینی و در راستای توشه معنوی این افراد، کانون حرکت های جمعی محسوب می شود. عزیزان پربارتر، در 6 استان آذربایجان غربی. کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان 8 موکب و 12 ایستگاه فرهنگی تشکیل داده اند.

هراتی افزود: در این موکب ها کتابداران خوش ذوق و عاشقان آل الله به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی مؤسسه با اشاره به این فعالیت ها گفت: اقداماتی که در موکب های مؤسسه صورت می گیرد بر اساس کتاب و مرتبط با رسالت این پایگاه اجتماعی است. در این موکب‌ها کتاب‌های مربوط به سیره امام حسین (ع) و یاران و اهل بیت آن حضرت معرفی و تبلیغ می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده برنامه های سازمان در موکب های ویژه گروه سنی کودکان است، گفت: همکاران کتابدارم برنامه هایی از جمله قصه گویی، ساخت وسایل دست ساز از جمله دستمال اشک و نخ اربعینی، نقاشی، خوشنویسی، رنگ آمیزی، نقاشی را اجرا می کنند. و… به کودکانی که در این راه عشق قدم برمی دارند و خدمت می کنند.

هراتی تصریح کرد: همکاران من در نهاد کتابخانه که در جشنواره کتابخوانی رضوی افتخار خادم الرضایی را داشتند، اکنون در ایام اربعین مدال خادمی حضرت اباعبدالله(ع) را بر تن می کنند.

وی با اشاره به تولید سرودهای ویژه کودکان گفت: از دیگر فعالیت های سازمان تمرین و خواندن سرودهای ویژه این ایام است که برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی درباره طرح زیارت نیابتی نیز گفت: در طرح زیارت نیابتی هر یک از زائران اباعبدالله(ع) تصویر یکی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را انتخاب می کنند و در این طرح. چگونه با این شهید عزیز هستند. از طرف آن شهید بزرگوار هم عیادت می کنند.

وی یادآور شد: از دیگر فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در موکب های مستقر در مرزهای کشور، ارائه بازی رومیزی «راه» است که به تازگی توسط این نهاد تولید شده است. این بازی برای گروه سنی 8 سال به بالا می باشد و یک بازی تاریخی و کتاب محور محسوب می شود.

آدرس موکب های فرهنگی این موسسه به شرح زیر است:

1- موکب تمرچین اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی: شهرستان پیرانشهر، ورودی کارخانه قند، جنب موکب بزرگ اهل سنت.
2- موکب باشماق اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان: شهرستان مریوان، مرز باشماق، قبل از پایانه.
3- «دستورالعمل اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه»: شهر کرمانشاه، میدان جمهوری.
4- موکب سرپل ذهاب اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه: شهرستان سرپل ذهاب ابتدای کمربندی قصرشیرین.
5- «موکب خسروی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه»: جنب مسجد جامع خسروی.
6- «موکب امام رضا علیه السلام اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام»: شهر مهران، بلوار امامزاده سید حسن علیه السلام، انتهای بلوار شهید ملکیاری.
7- «موکب چذابه اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان»: مرز چذابه، عمود 35.
8- موکب امام رضا (ع) در استان سیستان و بوچستان: زاهدان، بلوار یادگار امام (ره)، جنب نمایندگی ایران خودرو.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا