کتاب و ادبیات

استنکاف شهرداری بهبهان از پرداخت سهم نیم‌ درصدی کتابخانه‌ها

اهواز – ایرنا – فرماندار بهبهان با بیان اینکه نیم درصد درآمد شهرداری به کتاب و کتابخانه اختصاص دارد، گفت: شهرداری بهبهان مدتهاست از پرداخت این اعتبار گلایه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا سید ولی الله موسوی وی در جلسه شورای کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان اظهار داشت: در صورتی که تا 20 روز آینده هر یک از شهرداری ها نیم درصد سهم کتابخانه ها را پرداخت نکنند با استان مکاتبه می کنیم تا سهم کتابخانه ها از این طریق انجام شود. از محل مالیات آلایندگی که به آن شهرداری تعلق می گیرد پرداخت خواهد شد.

اعتراض شهرداری بهبهان به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها

وی تاکید کرد: قانونگذار وظایف همه اعضای شورای کتابخانه را مشخص کرده است و همه موظف به انجام وظیفه برای این کار فرهنگی هستند.

رئیس شورای کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان با اشاره به آمارهای رسمی، سرانه مطالعه در کشور را کمتر از میانگین جهانی دانست و لزوم رفع این مشکل را با آسیب شناسی دقیق دانست.

موسوی افزود: با وجود گسترش نرم افزارها و شبکه های اجتماعی مختلف، کتاب و کتابخانه همچنان جایگاه مهم خود را دارد. خواندن مهارتی است که همه ما با آن آشنا هستیم و معتقدیم پیشرفت جامعه بدون اهمیت دادن به مطالعه امکان پذیر نیست.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا