کتاب و ادبیات

اسماعیلی: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶ برابر شد

تهران – ایرنا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام افزایش بودجه این وزارتخانه گفت: کل بودجه این وزارتخانه در سال 1400 1200 میلیارد تومان بوده که امسال در لایحه بودجه به 20 هزار میلیارد افزایش یافته است. تومان و این اتفاقات در همه بخش ها افتاده است. است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه شنبه در مراسم اعطای چهل و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در تالار رودکی با بیان اینکه در سال های گذشته مسئولیت فرهنگ را بر عهده داشته است، اظهار داشت: کارگروه تدوین این لایحه افزود: هر کاری که در سال های گذشته برای فرهنگ و هنر انجام شده یک رویا بوده و در زمان مدیریت دولت سیزدهم اتفاق افتاده است و انشاالله اهالی فرهنگ و هنر در جریان باشند. تغییر کرده و از آثارش در فضای فرهنگی استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: سالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحویل گرفتیم تولید کاغذ داخلی 4 هزار تن بود و در ماه های اخیر به 130 هزار تن رسیده است.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی خود در ابتدای دولت ملی شدن صنعت نشر بود، ادامه داد: خوشحالم که امروز در زمینه کاغذ تحریر به خودکفایی می رسیم. در سال های آینده تولید کاغذ از 300 هزار تن فراتر می رود و به صادرکننده کاغذ تبدیل می شویم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دولت سیزدهم 115 هزار عنوان کتاب در حوزه حمایت از پدیدآورندگان و ناشران منتشر شد که بالاترین میزان در مقایسه با دوره های قبل بود.

وی درباره سرانه مطالعه توضیح داد: ما قبول داریم که کتاب گران است اما دسترسی به کتاب را تسهیل می کنیم. بزرگترین کتابخانه منطقه بالای 18500 متر در اراک در حال تکمیل است.

به گفته اسماعیلی احیای گنجینه های فرهنگی بخشی از ماموریت های مسئولان در دولت سیزدهم بود. این حساس بود که افتخار ایران را افتخار کشورهای دیگر اعلام کنیم. سال گذشته تندیس حکیم نظامی نصب شد و همچنین برای ایجاد فضای همدلی و اتحاد، فیلم مست عشق فروش خوبی داشت.

وی افزود: برنامه ریزی های کاملی برای همکاری با پاکستان و ترکمنستان انجام شده و با ترکیه تفاهم نامه امضا کرده ایم که سال آینده میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود. نمایشگاه کتاب ما امسال 600 میلیارد تومان فروخت.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، در مراسم اعطای چهل و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیر عامل کتاب ایران و خانه ادبیات، حمید پارسانیا، دبیر علمی چهلمین دوره جایزه کتاب سال و جمعی از همراهان. علم و فرهنگ و ادب حضور داشتند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا