اینترنت

اسپیس ایکس دیش قابل‌حمل استارلینک مینی را رونمایی کرد

اسپیس ایکس دیش قابل حمل جدیدی به نام Starlink Mini را رونمایی کرده است که نسخه کوچکتری از دیش اینترنتی ماهواره ای Starlink اصلی است.

به گزارش TechNock، اسپیس ایکس، شرکت هوافضای ایلان ماسک، از Starlink Mini رونمایی کرد. این دستگاه نسخه کوچکتر و قابل حمل تری از ماهواره استارلینک است که حتی در یک کوله پشتی جا می شود.

طبق دعوت نامه ارسال شده برای مشتریان اولیه، آنها این فرصت را داشتند که Starlink Mini را با قیمت 599 دلار خریداری کنند. این قیمت 100 دلار بیشتر از بسته استاندارد Starlink است.

TechCrunch می نویسد که به مشتریان اولیه همچنین گزینه خرید سرویس Mini Roam به همراه بسته موجود خود با 30 دلار اضافی در ماه ارائه می شود. البته با محدودیت 50 گیگابایت اینترنت در ماه. این بدان معناست که کاربران خانگی Starlink 150 دلار در ماه برای بسته استاندارد پرداخت خواهند کرد.

اسپیس ایکس در دعوتنامه خود اعلام کرد که قصد دارد قیمت این بسته را کاهش دهد. در حال حاضر هیچ بسته مستقل Mini Roam وجود ندارد. SpaceX می گوید:

هدف ما کاهش قیمت Starlink برای افرادی در سراسر جهان است که اتصال به اینترنت را بسیار گران یا کاملا غیرممکن می دانند. با این حال، در مناطق پرمصرف، که Starlink Mini تقاضای بیشتری در شبکه ماهواره ای خواهد داشت، در ابتدا تعداد محدودی از بسته های Starlink Mini را با قیمت 599 دلار ارائه خواهیم کرد.

آنتن Starlink Mini بسیار سبک است و وزن آن با پایه پشتیبانی حدود 2.5 پوند است که تنها حدود 60 درصد وزن دیش استاندارد Starlink است. این سرویس دارای حداکثر سرعت دانلود بیش از 100 مگابیت در ثانیه است. اولین دستگاه های Starlink Mini در پایان ماه جولای به دست کاربران می رسد. این گزینه بدون شک برای مسافران جذاب خواهد بود.

Starlink محصول اینترنت ماهواره ای محبوب SpaceX است که در حال حاضر توسط بیش از 6000 ماهواره در مدار زمین پشتیبانی می شود. این سرویس بیش از 3 میلیون کاربر در 100 کشور جهان دارد.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا