موسیقی

اعلام جزییات ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد



به گزارش آرتونلاین، دبیر اجرایی جشنواره مهدی، مساح بیدقلی (استاد دانشگاه، عضو هیئت مدیره کانون مدرسین خانه موسیقی ایران و رئیس هیئت مدیره خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد) در خصوص ارسال آثار به دبیرخانه گفت: ثبت نام ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی استاد امیرجاهد در دو بخش «دوئت» و «اجرای گروهی» تا پایان مرداد ماه سال جاری ادامه داشت و این تاریخ امکان پذیر نیست. به دلیل برگزاری مرحله اول و دوم داوری در شهریور ماه به هر نحوی تمدید شد. دبیری این جشنواره خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و همچنین خانه موسیقی ایران است. علاقه مندان می توانند به صورت حضوری ثبت نام کنند.

وی افزود: طی جلسه ای که با محمدعلی مراتی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در دوره جدید مدیریت انجمن موسیقی ایران داشتیم، مقرر شد در دوره بعدی جشنواره یعنی هفتمین دوره این جشنواره برگزار شود. ثبت نام از طریق سامانه «باماک» انجام می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را به این سامانه ارسال کنند و فرم را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی درباره محل استقرار دبیرخانه ششمین دوره جشنواره توضیح داد: خانه موزه دکتر محمد معین و استاد امیرجاهد خانه شخصی این دو چهره برجسته عرصه فرهنگ و هنر و دکتر معین داماد استاد امیرجاهد و منزل این دو عزیز در کنار هم بود. در حال حاضر این مکان به عنوان موزه و مرکز تخصصی موسیقی، ادبیات و خوشنویسی فعالیت می کند. البته شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به دبیرخانه دیگر جشنواره یعنی خانه موسیقی ایران نیز تحویل دهند.

بیدقلی در مورد نحوه ثبت نام تصریح کرد: نحوه ثبت نام به این صورت است که شرکت کنندگان پس از مطالعه آیین نامه جشنواره باید از قطعه اجرای خود به صورت دونفره یا گروهی در حال پخش در خارج از فضای استودیو بدون افکت و فایل عکس شخصی فیلم برداری کنند. تعداد نوازندگان در قالب لوح فشرده به همراه فرم ثبت نام، کپی شناسنامه یا کارت ملی و پرداخت مبلغ مندرج در آیین نامه به دبیرخانه اصلی جشنواره ارسال نمایید. آیین نامه جشنواره و فرم های ثبت نام نیز در سایت موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد موجود است.

دبیر اجرایی جشنواره در پایان درباره داوری مرحله اول و دوم اظهار داشت: نیمه اول شهریور ماه داوری مرحله اول با توجه به فیلم های ارسالی از سوی متقاضیان انجام و نتایج آن اعلام می شود. در روزهای 25 و 26 شهریور ماه از ساعت 9 الی 21 دومین دوره داوری در برج آزادی تهران برگزار می شود و تمامی شرکت کنندگان قطعات خود را در جمع داوران اجرا می کنند.

در این دوره از جشنواره علاوه بر کسب مقام های اول تا سوم و شایسته تقدیر، بخش استعدادهای درخشان که از ویژه برنامه های این جشنواره است، برگزار می شود. در این بخش از نفرات برتر به مدت 2 سال حمایت می شود که شامل عضویت در خانه موسیقی ایران، ارائه رایگان کتاب های آموزشی، برگزاری رایگان کارگاه های تخصصی، تهیه نماهنگ های مختلف برای معرفی این افراد در فضای مجازی می شود. ، جایزه نقدی، تبلت و تندیس و…

این دوره از جشنواره با حمایت خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، برج آزادی تهران، بنیاد رودکی و همچنین شهرداری منطقه 14 تهران برگزار می شود.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا