کتاب و ادبیات

امید به تحول در ۶١ سال محرومیت کتابخانه عمومی جیرفت +فیلم

جیرفت – ایرنا – شهرستان جیرفت تنها دارای یک کتابخانه عمومی است که در مجموع 460 متر زیربنا دارد و در سال 1342 تاسیس شده است، اما اکنون برای اولین بار دبیرکل نهاد کتابخانه ها از این شهرستان بازدید کرده است. امیدها برای تحول را زنده کرد.

دریافت کنید
8 مگابایت

به گزارش ایرنا، امروز – یکشنبه – شهرستان جیرفت برای اولین بار شاهد دبیرکلی سازمان کتابخانه های عمومی کشور بود که پیش بینی می شود زمینه ساز تحول در زیرساخت کتابخانه های عمومی این شهرستان و همچنین جنوب باشد. استان کرمان

مهدی رمضانی امروز با همراهی نمایندگان شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در شورای اسلامی به جیرفت سفر کرد که در دیدار با امام جمعه جیرفت مشکلات و کاستی های این حوزه بررسی شد.

اگرچه مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی هیچ آماری از فاصله جنوب کرمان با سایر نقاط کشور از نظر زیرساختی ارائه نکردند، اما نه تنها در این جلسه بلکه در طرح سوال خبرنگار ایرنا، تنها وجود دارد. یک کتابخانه عمومی در جیرفت از سال 1342 تاکنون تغییر خاصی در فضا ایجاد نشده است. و امکانات آن انجام نشده است، خودش گویای آن است.

شرایط زیرساختی کتابخانه های جیرفت پاسخگو نیست
امام جمعه شهرستان جیرفت در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: شهرستان جیرفت جبهه جنوب است و تحصیلکردگان و دانش آموزان این شهرستان اهل مطالعه هستند.
حجت الاسلام میشم طارم افزود: جبرفت شهری دانشگاهی است و دانشگاه ها و حوزه های علمیه متعددی در آن وجود دارد و شرایط زیرساختی موجود کتابخانه ها پاسخگو نیست و فرصت تحصیل برای نسل جوان بسیار کم است.
وی ابراز امیدواری کرد: با سفر دبیرکل و حمایت نماینده مجلس و مسئولان محلی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان باشیم.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: آمادگی داریم اماکن مذهبی را برای تجهیز فراهم کنیم.
حجت الاسلام طارم همچنین سفر رئیس مجلس به لبنان را دارای پیام های معنادار برای دوستان و دشمنان دانست و آن را شجاعانه خواند.

کتابخانه جیرفت مثل مردم نیست
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس نیز در این جلسه گفت: از مسئولانی که به شهرستان سفر می کنند انتظار داریم مشکلات را حل کرده و راهکار ارائه دهند و همچنین تصمیماتی اتخاذ کنند که باعث تحول در آن شهرستان شود.
بهنام سعیدی افزود: 10 روز پیش با وزیر ارشاد که حامی استقلال اداره کتابخانه های جنوب کرمان بود جلسه ای داشتیم و در این زمینه نامه ای به دبیرکل نهاد کتابخانه ها نوشتیم.

وی با بیان اینکه انتظار می رود دبیرکل کتابخانه ها در این زمینه تصمیم قاطعی اتخاذ کند ادامه داد: راه اندازی اداره کل کتابخانه های جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون و هشت شهرستان یک ضرورت تلقی می شود که ممکن است این امر ضروری باشد. در زمینه برنامه بودجه و امور استخدامی آن مشکل ایجاد کند. اگر هست، اما اگر زمان ببرد، بالاخره به نتیجه می رسد.
سعیدی یادآور شد: در نامه ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص نوشته است، با همکاری استان پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
وی دومین موضوعی را که از دبیرکل کتابخانه ها انتظار دارد راه اندازی کتابخانه عمومی مناسب دانست و گفت: کتابخانه فعلی مناسب مردم جیرفت نیست.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد تاکید کرد: در جنوب کرمان کتابخانه ای نداریم که کتاب دوست، دانش آموز و دانشجو دوست داشته باشد از آن استفاده کند.
وی تصریح کرد: در صورت احداث کتابخانه مرکزی آبرومند در مرکز جیرفت زمین آن تامین می شود.

امید به تحول در 61 سال محرومیت کتابخانه عمومی جیرفت + فیلم

امام جمعه جیرفت و دبیرکل موسسه کتابخانه ها

آماده تجهیز هر مکان مناسب برای کتابخانه هستیم

در این جلسه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: طبق قانون هیچ اعتباری برای حوزه ساخت و ساز کتابخانه نداریم و فقط ذینفع هستیم.
مهدی رمضانی افزود: تمامی کتابخانه ها توسط سازمان های دیگر ساخته شده و یا از مکان های ملی و استانی ساخته شده اند.
وی ادامه داد: اگر فضایی در جیرفت امکان تبدیل شدن به کتابخانه را داشته باشد، انرژی خود را صرف استفاده از آن می کنیم و به تهیه کتاب نیز کمک می کنیم.
وی تاکید کرد: نگاه ما ایجاد کتابخانه های چند منظوره است زیرا کتابخانه یک مرکز فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود.
رمضانی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره، تدریس و اشتغال در کتابخانه ها گفت: در کارگاه های کودک، نوجوان، اتاق علم و خلاقیت به صورت مفصل کار کرده ایم.

وی همچنین از خیرین و مسئولان شهرستانی و استانی کمک خواست و افزود: با راه اندازی اداره کل کتابخانه های جنوب کرمان مخالفتی نداریم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با یادی از شهدای اخیر به ویژه حسن نصرالله که دل ما را به درد آورد، گفت: امیدواریم در عمل باعث شادی شهدا شویم.

به گزارش ایرنا، در این سفر از بخشی از مسجد جامع شهرستان جیرفت و همچنین ساختمانی که قرار است در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان قرار گیرد به عنوان مکان های احداث کتابخانه جدید این شهرستان بازدید شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا