وب گردی

انتخابات قیمت میلگرد را پایین کشید!

با پیروزی پزشکیان به عنوان رئیس جمهور نهم، نه تنها نرخ ارز، بلکه آهن و فولاد کاهش یافته است، اما نتایج انتخابات آمریکا این بازار را متحول خواهد کرد.

به گزارش آهن آنلاین – روز گذشته همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، پیش بینی کارشناسان اقتصادی محقق شد و با پیروزی مسعود مزیکیان، کاندیدای اصلاح طلبان در این دوره، نرخ دلار در معاملات غیررسمی دچار نوسان شد. . جبهه اصلاح طلبان در ارائه برنامه های اقتصادی خود انتظارات فعالان بازار، تمایل به ادامه مذاکرات برای رفع تحریم ها با کشورهای غربی را به همراه داشت و طبیعتاً با پیروزی این جناح در انتخابات، کاهش هم زمان در قیمت ارز دور از ذهن نبود. اگرچه این روند هنوز به طور کامل تاثیر خود را بر بازارهای متاثر از ارز نشان نداده است، اما ادامه آن با اندکی تاخیر در بازارهایی مانند آهن و فولاد با کاهش قیمت تیرآهن، میلگرد، ورق و پروفیل قابل مشاهده است.

البته کارشناسان اقتصادی تاکید دارند که تاثیر کاهش قیمت دلار پس از انتخابات ایران با در نظر گرفتن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیامد موقتی خواهد بود. کارشناسان اقتصادی یکی از مخاطرات مهم اقتصاد کشور را بازگشت دونالد ترامپ به قدرت و احتمال افزایش تحریم های اقتصادی می دانند.

در هر صورت در شرایط فعلی قیمت دلار در بازار امروز به زیر 59 هزار تومان بازگشته است و باید منتظر ماند و دید بازیگر اصلی گرانی آهن در کشور چگونه در این امر ایفای نقش خواهد کرد.

قیمت میلگرد در سراشیبی

بررسی نمودار قیمت میلگرد امروز نشان می دهد که قیمت تقریبا تمامی محصولات در کارخانه ها و مراکز فروش کاهش یافته است. نوسان قیمت میلگرد در سایزهای مختلف بین صفر تا 1.8- درصد مشاهده می شود. البته در بین کارخانه های تولیدی تنها قیمت محصولات میلگرد یزد روند صعودی را در نمودار نشان می دهد و 0.7 درصد افزایش قیمت دارد. قیمت سایزهای پرکاربرد 16، 18 و 20 میله در این کارخانه 25 هزار و 270 تومان ثبت شد.

نوسانات قیمت میلگرد آج‌دار سایز 18 نیشابور (بنگاه تهران)

مقاومت قیمت ورق در برابر تغییر

در نمودارهای نوسانی قیمت ورق مشکی حرکت مثبتی مشاهده نمی شود، اما به نظر می رسد قیمت ها در این بخش همچنان در برابر تغییرات نزولی مقاوم هستند. قیمت این محصول در بسیاری از کارخانجات و مبادی فروش نسبت به روز گذشته بدون تغییر بوده اما در برخی موارد تا 1.2 درصد کاهش قیمت نیز در این گروه مشاهده می شود. بر اساس داده های آمار آنلاین آهنآنلاین، قیمت ورق سیاه 4 (6000*1500) فولاد مبارکه در شرکت تهران امروز با کاهش یک درصدی رقم 34910 تومان را به ثبت رسانده است.

نوسانات ناهماهنگ در قیمت تیرآهن

جداول قیمت تیرآهن برای امروز -۱۷ تیر ۱۴۰۳- سیر نوسان چندان همگونی را نشان نمی‌دهد. قیمت اکثر محصولات این گروه روی نمودار نوسان قیمت در بازه‌‌ای بین صفر تا ۲.۴- در نوسان است.  البته قیمت محصول تیرآهن ۱۴ ذوب آهن و تیرآهن ۲۰ فایکو در بنگاه تهران با نوسان مثبت حدود ۱.۲ درصد سیر صعودی داشته‌اند. قیمت امروز تیرآهن سایزهای پرمصرف ۱۴، ۱۶ و ۱۸ ذوب آهن نیز با حفظ سیب نزولی ۰.۷ درصد روز گذشته، به رقم ۲۶۶۴۰ تومان (به ازای هر کیلوگرم) رسیده است. قیمت امروز تیرآهن سایزهای پرمصرف ۱۴، ۱۶ و ۱۸ ذوب آهن نیز با حفظ شیب نزولی ۰.۷ درصد روز گذشته، به رقم ۲۶۶۴۰ تومان (به ازای هر کیلوگرم) رسیده است. قیمت محصولاتی چون لوله، نبشی و ناودانی نیز در مبادی فروش کم‌ و بیش مانند روز گذشته است و تغییرات محسوسی در قیمت آنها مشاهده نمی‌شود.

برگرفته از اخبار آهن آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا