علم و دانش

انجام آزمایش چرخش توسط تلسکوپ نسل بعدی ناسا

تهران- ایرنا- اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا «ناسا» به تازگی بخش مهمی از تلسکوپ فضایی «نانسی رومان» را تحت آزمایش نیرومند «چرخش» قرار داد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اسپیس، این آزمایش که یک رویه استاندارد در مهندسی هوا فضا است، معمولا داخل یک سانتریفیوژ بزرگ تقلید کننده شرایط ارتقای گرانشی یک ماموریت فضایی انجام می‌شود. پیش بینی های زیادی درباره این تلسکوپ نسل بعدی انجام شده است که نام آن از نام «نانسی گریس رومان» اولین ستاره شناس ارشد ناسا و «مادر تلسکوپ فضایی هابل» گرفته شده است.

این تلسکوپ که به اختصار تلسکوپ «رومان» خوانده می‌شود در کنار سایر دستگاه‌های مشاهداتی و رصدگری مستقر در فضا کار خواهد کرد تا مستقیم سیارات فراخورشیدی و دیسک های تشکیل دهنده سیاره را رصد کند. اینها در حال حاضر غیرمستقیم رصد می شوند.

از این تلسکوپ همچنین برای کامل کردن آمارهای مربوط به منظومه‌های سیاره‌ای در کهکشان ما و مشخص کردن سوالات ضروری در حوزه انرژی تاریک و اخترفیزیک مادون قرمز استفاده خواهد شد.

انجام آزمایش چرخش توسط تلسکوپ نسل بعدی ناسا
نمایی از داخل «مجموعه بشکه‌ای بیرونی» برای تلسکوپ فضایی «نانسی گریس رومان»

«جولی مک‌انیری» از دانشمندان ارشد این پروژه گفت: میدان دید بسیار بزرگتر تلسکوپ رومان بسیاری از اجرامی را که تا اکنون پنهان مانده آشکار خواهد کرد و از آنجا که تا به حال رصدخانه‌ای مانند این برای اسکن کردن کیهان نداشته ایم ممکن است دسته بندی کاملا جدیدی از اشیا و رویدادها را پیدا کنیم.

وی گفت: تحقیقات فضایی با تلسکوپ رومان گنجینه ارزشمندی از داده‌ها برای ستاره‌شناسان فراهم خواهد کرد که می‌توانند با بررسی و تحقیق در آنها به کاوشهای کیهانی بی‌پایان و گشوده‌ای اقدام کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا