کتاب و ادبیات

اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی در قالب های رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه، طرح رمان و مقاله داستانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، بازآفرینی فرآیندی خلاقانه است. نویسنده با یک متن اولیه مواجه می شود، خواه یک داستان کهن باشد یا یک روایت معاصر. افسانه باشد یا هر روایت دیگری. هنرمند با خلاقیت و ذهنیت خود در عناصر، ساختار، درون مایه و هر آنچه که مربوط به آن متن اولیه است دخالت می کند و آن را بازآفرینی می کند. جایزه داستان و بازآفرینی به دنبال داستان هایی است که نویسنده با آثار فرهنگی و هنری برخوردی خلاقانه داشته باشد و آفرینش جدیدی را آغاز کرده باشد. جایزه داستان و بازآفرینی در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه، مقاله نویسی و طراحی رمان به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اصفهان برگزار می شود.

نویسنده در بازنویسی معمولاً متن نوشته شده قدیمی را انتخاب کرده و با زبانی مدرن و روان برای مخاطب امروزی بازنویسی می کند. در حالی که بازآفرینی امری خلاقانه است. در بازآفرینی هر متن فرهنگی و هنری اعم از آثار مکتوب، داستان های شفاهی، موسیقی، نقاشی، روایت های مستند از جنگ و … می تواند متن اولیه باشد. نویسنده محتوا، فرم؛ یا هر دوی اینها را در متن اصلی به هم می زند و اثر جدیدی خلق می کند.

جوایز این رویداد در بخش رمان: 3 جایزه 100، 50 و 30 میلیون تومانی برای نفرات اول تا سوم؛ در بخش داستان کوتاه: 5 جایزه 10 میلیون تومانی; در بخش داستان کوتاه: 2 جایزه 5 میلیون تومانی; در بخش طراحی رمان 10 جایزه 30 میلیون تومانی و در بخش مقاله نویسی داستانی 2 جایزه 10 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

آخرین مهلت ارسال اثر 30 آبان ماه می باشد.

اولین دوره جایزه ملی داستان و تفریح ​​برگزار می شود

برای اطلاعات بیشتر و ارسال کار به وب سایت جشنواره را ببینید.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا