علم و دانش

اولین واکسن افشانه‌ای آنفلوانزا در آمریکا تایید شد

تهران- ایرنا- سازمان غذا و داروی آمریکا اولین واکسن به شکل افشانه (اسپری) بینی برای جلوگیری از دو گونه ویروس آنفلوانزا را برای افراد ۲ تا ۴۹ ساله تایید کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از فارمسی‌تایمز، این افشانه درون بینی استفاده می‌شود و از زمان تایید اولیه در سال ۲۰۰۳ برای افراد ۵ تا ۴۹ ساله تا کنون به طور موثر به مدت سال‌ها مورد استفاده بوده است. این واکسن همچنین در سال ۲۰۰۷ برای استفاده در کودکان ۲ تا ۵ ساله تایید شد.

پیتر مارکس مدیر مرکز تحقیقات و ارزیابی بیولوژیک سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: اقدام امروز در تایید اولین واکسن آنفلوانزا برای استفاده شخصی یا توسط پرستار (مراقب)، یک گزینه جدید برای دریافت ایمن و موثر واکسن آنفلوانزای فصلی با راحتی و قابلیت دسترسی بیشتر براتی افراد و خانواده‌ها فراهم میکند.

اولین واکسن افشانه‌ای آنفلوانزا در آمریکا تایید شد

سازمان غذا و دارو برای تایید این واکسن خواستار مطالعاتی در این خصوص شد که آیا افراد ۱۸ تا ۴۹ سال با گرفتن دستور مصرف می‌توانند از این واکسن استفاده کنند. نتایج بررسی‌ها نشان داد ۱۰۰ درصد افراد مصرف‌کننده هدف یک دُز کامل را استفاده کردند و آثار منفی نیز همانند موارد استفاده از واکسن توسط افراد حرفه‌ای بهداشت و درمان بود. واکسن یادشده در بر دارنده یک شکل ضعیف شده از گونه‌های ویروس آنفلوانزا است. مصون‌سازی ایمن‌ترین و آسان‌ترین راه برای جلوگیری از بیماری جدی ناشی از آنفلوانزا است.

مارکس در بیانیه خبری گفت: واکسینه شدن در هر سال بهترین راه برای جلوگیری از آنفلوانزا است که هر سال موجب بیماری در بخش زیادی از مردم (در آمریکا) میشود و حتی ممکن است تبعات جدی مانند بستری شدن و مرگ در پی داشته باشد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا