موسیقی

«اَدوار» به زودی منتشرمی شود/ شنیدن یک پروژه بین المللی درژانر«فیوژن»



به گزارش هنرآنلاین، «ادوار» عنوان یکی از جدیدترین پروژه های موسیقایی در زمینه موسیقی تلفیقی با استفاده از اشعار مولانا است که با هنرمندی، طراحی و تنظیم زکریا یوسفی یکی از چاه ها در روزهای آینده تولید خواهد شد. – نوازندگان شناخته شده کشورمان در قالب یک آلبوم بین المللی، متفاوت و کمتر این تجربه در دو نسخه «فیزیکی» و «دیجیتال» تقدیم مخاطبان می شود.

عبارت «ادوار» اشاره به یکی از آیات و حرکات افلاک مولوی است که چرخش سماع مولوی نیز از آن گرفته شده است و ملا با الهام از اندیشه های نظریه پردازان قدیم «سماء» را چرخشی الهام گرفته از آن دانسته است. حرکت ستارگان

به گفته زکریا یوسفی، این آلبوم که با حمایت مالی روزالین آریایی راد تولید شده است، تلفیقی از تجربیات گذشته وی در زمینه موسیقی و ادبیات عرفانی، تجربیات وی در زمینه موسیقی الکترونیک و تلاش برای استفاده از تنوع بیشتر است. صداها در خدمت این نوع موسیقی است. علاوه بر این، محوریت صداها با «سازهای کوبه ای»، «ریتم»، «آهنگ های ساز و آوازی» برگرفته از موسیقی کردستان و خطه خراسان شمالی و در آن سازهایی مانند تنبور، تار، فلوت، آلتو، کمانچه است. ، دودوک، کاوال و عود. آنها به عنوان تک آهنگ یا هارمونی استفاده شده اند.

میلاد محمدی، شقایق صادقیان، نگار فرجی، فرزاد بازگیر، هومان مهدویان، بهنام بیات، یلدا خوانساری و زکریا یوسفی نیز از جمله هنرمندانی هستند که به عنوان نوازنده و خواننده در این آلبوم حضور دارند.

زکریا یوسفی یکی از هنرمندان شناخته شده عرصه موسیقی در زمینه های پژوهشی، آموزشی و نوازندگی است. او در طول دو دهه فعالیت حرفه ای خود با هنرمندانی چون شهرام نذری، کامکارها، علیرضا غربی، کیهان کلهر، گروه شهنازی، نوازندگان حصار همکاری داشته و در بیش از 40 کنسرت برگزار کرده است. جشنواره ها را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

پخش در حدود 130 آلبوم موسیقی در ژانرهای مختلف از جمله «پیدای ناپیدا»، «یقین گمشده»، «شارو»، «در حالکه دف»، «روگیار»، «راوی»، «اورامان تا بادینان»، «سحرگان»، فروغ، «با من بخوان»، «سرساما»، «بارگاه»، «سایه های خورشید»، «پاییز»، «عارف شیدا» ​​و تعدادی دیگر از جمله فعالیت های یوسفی به شمار می روند.

«جاران»، «کردیا»، «گیانا»، «رج»، «گیا»، «درد»، «سرگشت»، «تاو»، «دهگز» نیز عناوین برخی دیگر از پروژه های زکریا یوسفی است که اخیرا سال ها در پلتفرم های داخلی و بین المللی توسط وی منتشر شده است.

این هنرمند طی چند سال اخیر در پروژه های اجرایی با علیرضا قربانی خواننده سرشناس کشور مشغول بوده و در کنار آن به تنظیم و تولید آثاری در ژانر «موسیقی تلفیقی»، «دستگاهی» و کردی مشغول بوده است. تصنیف

تألیف چندین کتاب در حوزه موسیقی از دیگر فعالیت های یوسفی در حوزه پژوهشی است که جدیدترین آنها مربوط به انتشار کتابی با عنوان; «موسیقی در مولویه و قادریه» در کشور ما بوده است. به گفته نگارنده، این کتاب پژوهشی است درباره پیوند موسیقی و معارف عرفانی قرن ششم و هفتم هجری.

جزئیات نحوه انتشار و ارائه در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا