کتاب و ادبیات

بازار کتاب عراق مستعدترین بازار برای ناشران ایرانی است

تهران- ایرنا- مدیر انتشارات «جمال» بازار کتاب عراق را مناسب ترین بازار برای ناشران ایرانی اعلام کرد و گفت: امسال 23 ناشر ایرانی در نمایشگاه بغداد شرکت کرده اند که این میزان استقبال مناسب است. اما استعداد صنعت نشر ایران بسیار بیشتر است.

حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب وی امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار کتاب ایرنا اظهار کرد: سالانه 70 هزار عنوان کتاب جدید به فضای نشر ایران اضافه می شود که قطعا حجم قابل توجهی از این کتاب ها قابل ترجمه به عربی است.

بازار کتاب عراق مناسب ترین بازار برای ناشران ایرانی است

حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب، مدیر انتشارات جمال

مدیر نشر جمال با اشاره به اینکه سومین حضور خود را در نمایشگاه بغداد تجربه می کند، گفت: نمایشگاه بغداد از نظر فضای نمایشگاهی کوچکتر از مصلی امام خمینی (ره) است.

وی حضور ناشران عراق، مصر، لبنان و ایران در این نمایشگاه را نقطه قوت آن دانست و ادامه داد: فروش و تبادل کتاب در نمایشگاه بغداد قوی نیست و این نقطه ضعف نمایشگاه است. اتفاقی که در نمایشگاه تهران افتاد جدی است.

مدیر انتشارات جمال اضافه کرد: هرچند گاهی در نمایشگاه کتاب بغداد شاهد کتاب های خوبی از مصر، لبنان و سایر کشورهای عربی هستیم، اما در مجموع این نمایشگاه به روز نیست و در مقایسه با نشریات جهانی و منطقه در جایگاه پایین تری قرار دارد. و هر کتابی در آنجا قابل دسترسی نیست. .

به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد که از روز پنجشنبه (22 شهریور 1403) با حضور 600 ناشر از 21 کشور جهان آغاز به کار کرد، میزبان 23 ناشر ایرانی است. ناشران ایرانی در این نمایشگاه کتاب هایی با موضوعات دینی، کودک و نوجوان، نهضت مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، دانشگاه و آموزش زبان فارسی عرضه کرده اند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد از بیست و دوم شهریور ماه با شعار «العراق یقرا» آغاز به کار کرد و تا اول مهرماه (1403) به کار خود ادامه می دهد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا