موسیقی

بازگشت علی قمصری با «پیروز و پریزاد»



به گزارش آرتونلاین، «پیروز و پریزاد» ساخته علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، اولین اپرای ایرانی کاملا قافیه ای است که آهنگساز و شاعر در یک دوره زمانی و با هم خلق کردند. این اثر نه اقتباسی از ادبیات کهن است و نه ترجمه اپرای غربی.

«پیروز و پریزاد» یکی از آثاری است که با طراحی عالی روی صحنه رفته و اجرای موسیقی آن کاملا زنده و به دور از هرگونه صدای از پیش ضبط شده است.

در اپرای «پیروز و پریزاد» به جز علی قمصری هنرمند سرشناس دیگری وجود ندارد، اما با این وجود در اجراهای اولیه، مخاطبان بسیاری را به سالن کشاند و در برخی سایت های نظرسنجی، بالاترین امتیاز را از مخاطبان کسب کرد.

پیروز

در توضیح مختصری از این رویداد هنری آمده است: «پیروز و پریزاد» اثر علی قمصری برگرفته از داستانی در بیت کامل از احسان افشاری است. این اثر با محوریت موسیقی، با بهره گیری از آداب نمایشی و حضور گروه حرکت و جلوه های بصری گسترده، به عنوان یکی از جدیدترین پروژه های علی قمصری روی صحنه می رود.

«پیروز و پریزاد» با آهنگسازی علی قمصری و نویسندگی و نویسندگی احسان افشاری ساخته شده است. احمد سلیمانی و محمدرضا کوهستانی مشاور هنری این اثر هستند و مهرداد آبجار طراحی حرکت را بر عهده دارد.

اولین اجراهای اپرای «پیروز و پریزاد» در دومین دوره از برنامه های خود 25 و 26 شهریورماه در تالار وحدت روی صحنه می رود. بلیت فروشی این رویداد هنری از امروز شنبه سوم شهریور آغاز شده است.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا