موسیقی

«بخشش» با همجواری تنبور و کوارتت زهی شنیدنی شد + صوت



به گزارش هنرآنلاین، پروژه موسیقی «بخشش» با تلفیق سازهای تنبور و کوارتت زهی و در قالب تجربه ای جدید از تلفیق موسیقی ایرانی و غربی با آهنگسازی و تنظیم محمد قشقایی تقدیم مخاطبان شد.

به گفته دست اندرکاران این پروژه، آهنگ “بخشش” یک قطعه داستانی است که مراحل مختلف احساسات انسانی را به تصویر می کشد. از تنهایی و شروع یک ماجراجویی، تا اوج هیجان، پایان ماجرا و در نهایت بخشش و رهایی. این قطعه با ترکیبی پیچیده از سازهای ایرانی و غربی توانسته هارمونی خاصی از موسیقی ایرانی و غربی را به نمایش بگذارد.

محمد قشقایی آهنگساز و تنظیم کننده این قطعه برای تنبور و کوارتت زهی است و سعی کرده فضای جدیدی از ترکیب های موسیقایی را تجربه کند.

این هنرمند درباره تلفیق تنبور با کوارتت زهی (ویولن، ویولا و ویولن سل) گفت: تاکنون آثار کمی از تلفیق تنبور با سازهای غربی شنیده ایم اما هدفم این است که هر نت و هر چند صدایی در این قطعه بتواند دفاع و توضیح داده شود. این جدیت و نگرش جدید می تواند افق های جدیدی را در موسیقی تلفیقی ایرانی ایجاد کند.

وی افزود: این اثر را به علی قمصری تقدیم می کنم، زیرا از او یاد گرفتم که چگونه از چند صدایی خاص موسیقی ایرانی در تصنیف ها استفاده کنم.

قشقایی گفت: امیدوارم مسیر کارهایم در موسیقی ایرانی به تغییر کاربری ساز تنبور در ترکیب با سازهای غربی منجر شود. البته در ادامه یک سه گانه موزیکال نیز در ادامه همین خط داستانی منتشر می شود که «بخشش» اولین قطعه از این سه گانه است.

محمدحسین زهتابچی (ویولا)، نرگس رحمانی (ویولن)، علی سیلصوپور (ویولن) و جهان عیدانی (ویولن) نوازندگان این پروژه هستند. همزمان ضبط این اثر با همکاری استودیو سرنا و ضبط سازهای ویولن، ویولا و ویولن سل در استودیو کوشا صرافی گهر انجام شد که به سرپرستی شایان کریمی نژاد انجام شد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا