بهداشت و درمان

برای تشخیص فیستول به چه دکتری باید مراجعه کنیم؟

فیستول مقعدی یکی از بیماری های ناحیه نشستن است که باعث ایجاد ارتباط غیرطبیعی بین روده بزرگ و پوست اطراف مقعد می شود. این بیماری با علائمی مانند ترشح ترشحات چرکی از سوراخ فیستول، درد، التهاب و … برای بیمار بسیار آزاردهنده است و نیاز به درمان فوری دارد.

تشخیص فیستول در گام اول درمان این بیماری بسیار مهم است. مشورت با پزشک متخصص بیماری های مقعدی برای درمان این بیماری بسیار مهم است. زیرا تشخیص فیستول و انواع آن نیاز به تخصص بالایی دارد. بیماری فیستول در انواع مختلفی از جمله موارد زیر دیده می شود:

  • فیستول سوپراسفنکتریک
  • فیستول اکسترا اسفنکتریک
  • فیستول زیر مخاطی
  • فیستول بین اسفنکتریک
  • فیستول ترانس اسفنکتریک

هر کدام از این فیستول ها قسمت خاصی از راست روده و مقعد را به هم متصل می کنند. تشخیص نوع و محل فیستول از اهمیت بالایی برخوردار است و تنها پزشک متخصص فیستول می تواند این موضوع را به درستی تشخیص دهد. از طرفی چون سال هاست روی درمان این بیماری تمرکز کرده است، پزشک متخصص بیماری های مقعدی می تواند در حین درمان فیستول این بیماری را به درستی درمان کند که تنها از طریق جراحی و لیزر درمانی فیستول امکان پذیر است. بدون مراجعه به پزشک متخصص در بیماری های مقعدی، نه تنها تشخیص فیستول به درستی انجام نمی شود. ضمن اینکه درمان آن به صورت تخصصی انجام نمی شود و ممکن است بیمار با عود فیستول مواجه شود.

متخصص فیستول مقعدی چه ویژگی هایی دارد؟

در مورد اهمیت مراجعه به متخصص بیماری های مقعدی برای درمان فیستول گفته شد. نکته مهم دیگر این است که متخصص فیستول مقعدی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا افراد بتوانند او را انتخاب کنند. از جمله ویژگی هایی که پزشک متخصص فیستول مقعدی باید داشته باشد موارد زیر است:

پزشک بیماری فیستول

داشتن تخصص لازم

بسیار مهم است که پزشک در درمان بیماری فیستول تخصص لازم را داشته باشد تا بتواند بیماری فیستول را به درستی تشخیص داده و بهترین درمان را انتخاب کند.

تجربه بالا

تجربه در کنار تخصص پزشک بسیار مهم است. بهترین پزشک متخصص فیستول باید در طول دوران کاری خود بیماران زیادی را درمان کرده باشد تا با تمام ظرایف این بیماری و چالش های آن در طول درمان آشنا شده و اقدام مناسب را انجام دهد.

داشتن امکانات لازم

نکته مهم دیگر در انتخاب پزشک فوق تخصص فیستول مقعدی توجه به امکانات پزشک است. فیستول مقعدی فقط از طریق جراحی و لیزر فیستول درمان می شود. جراحی در محیط بیمارستان انجام می شود. اما لیزر در کلینیک ها و مطب های مجهزی انجام می شود که پزشک باید به آنها دسترسی داشته باشد. امکاناتی مانند دستگاه های مجهز لیزر، محیط بهداشتی درمانی و حضور پرسنل حرفه ای برای رفع نیازهای پزشک و بیمار از موارد مهمی است که متخصص فیستول رکتوم باید از آنها استفاده کند تا بتواند این بیماری را به بهترین نحو درمان کند.

یکی از مراکزی که افراد می توانند به متخصص فیستول مقعدی دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر از امکانات وی بهره مند شوند، مرکز تخصصی درمان اورژانس است که افراد می توانند به آن مراجعه کنند.

درمان قطعی فیستول مقعدی چیست؟

درمان به موقع و سریع فیستول برای جلوگیری از شیوع این بیماری و ایجاد مشکل در روند درمان بسیار مهم است. زیرا هرچه این بیماری طولانی تر درمان شود، عفونت در بدن گسترش می یابد و روند درمان دشوارتر می شود. از طرفی چون علائم بیماری فیستول بسیار دردناک است، مراجعه بیماران برای درمان قطعی فیستول مقعدی بسیار مهم است.

درمان قطعی فیستول مقعدی جراحی و فیستول درمانی با لیزر است. در گذشته، درمان فیستول بیشتر بر جراحی متمرکز بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود دستگاه های مجهز به لیزر از این روش درمانی برای درمان فیستول استفاده می شود.

درمان فیستولدرمان فیستول

لیزر درمانی فیستولا روشی موثر است که می تواند بدون بیهوشی و بستری شدن شبانه در بیمارستان در حدود 30 دقیقه این بیماری را درمان کند. لیزر فیستولا روشی بدون درد و خونریزی است و دوره نقاهت خاصی ندارد و تنها ممکن است بیمار احساس سوزش خفیفی در ناحیه داشته باشد. درمان قطعی فیستول مقعدی در مراکز درمانی مختلفی انجام می شود که یکی از آنها مرکز تخصصی درمان اورژانس است. در این مرکز پزشکان متخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ با دستگاه های مجهز و به روز فیستول و سایر بیماری های رکتوم را درمان می کنند و بدون عارضه این بیماری را درمان می کنند.

بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی چه ویژگی هایی دارد؟

پس از اینکه بیماران بدانند برای تشخیص باید به چه پزشکی مراجعه کنند و درمان قطعی فیستول مقعدی چیست، انتخاب بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی بسیار مهم است.

بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی باید دارای ویژگی های خاصی باشد، از جمله موارد زیر:

بهترین مرکز لیزر فیستولبهترین مرکز لیزر فیستول

حضور متخصصین کولورکتال در مرکز درمانی

در بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی، متخصصین کولورکتال همواره خدمات خود را به بیماران ارائه می دهند. این پزشکان که تخصص خود را در زمینه روده و ناحیه مقعد کسب کرده اند می توانند بیماری فیستول را به خوبی تشخیص داده و آن را درمان کنند. تخصص بالای این پزشکان باعث می شود که این بیماری به بهترین شکل بدون عود درمان شود.

در دسترس بودن دستگاه های مجهز و به روز

استفاده از دستگاه های لیزر مجهز در یک مرکز درمانی مانند «مرکز متخصصان درمان فوری» بسیار مهم است. این دستگاه ها گوشت اضافی در ناحیه مقعد ایجاد نمی کنند و در نتیجه سفتی مقعد و بی اختیاری گاز و کنترل مدفوع ایجاد نمی شود. به بیماران توصیه می شود دستگاه های لیزر را در کلینیک تحقیق کنند. دستگاه لیزر دکا و برند آمریکایی لیگاشور از جمله دستگاه های لیزری مطمئن و مجهز می باشد.

وجود ساکشن بلع ویروس در اتاق عمل

استفاده از امکاناتی مانند مکش بلع ویروس مهم است تا ویروس ها و بیماری هایی مانند هپاتیت، ایدز، کرونا و … از بیمار قبلی به بیمار بعدی منتقل نشود. این موضوع می تواند آرامش خاصی را به بیمار بدهد.

آگاهی از رضایت مشتری

بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی این امکان را برای بیماران فراهم می کند تا با مشاهده و مطالعه نظرات بیماران قبلی به رضایت مراجعین قبلی دسترسی داشته باشند و مرکز درمانی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در انتخاب مرکز درمانی باید تمامی موارد گفته شده در نظر گرفته شود. یکی از مراکز درمانی که با توجه به موارد ذکر شده می توان از آن به عنوان بهترین مرکز لیزر فیستول مقعدی نام برد «مرکز درمان فوری» است که بیماران با عوارض نشستن به راحتی می توانند از امکانات این کلینیک استفاده کنند.

منبع: کوئیک فیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا