سیاست

برای تشکیل کابینه چهاردهم حداکثر همکاری و تعامل را با دولت خواهیم داشت

ابراهیم رضایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان و پیام ایشان به مناسبت افتتاح مجلس ، نقشه راه چهار ساله مجلس دوازدهم است و ریل گذاری مجلس هم بر اساس بیانات معظم له خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بخشی از تاکیدات معظم له در ارتباط با تعامل بین قوه مجریه و مقننه بود که مجلس حتما در این زمینه پیشقدم خواهد بود چون اکثریت نمایندگان مجلس دوازدهم انقلابی هستند و حتما برای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب پیش قدم خواهند شد.

نماینده مردم دشتستان اضافه کرد: ما نمایندگان برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم حداکثر همکاری و تعامل را با دولت خواهیم داشت و تلاش می کنیم کابینه مد نظر رهبر انقلاب یعنی کابینه سالم، پاکدست، معتقد به مبنای انقلاب اسلامی و انقلابی روی کار آید.

رضایی با توجه به بیانات رهبر انقلاب که فرمودند:«موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است»، گفت: تردیدی نیست که ما نمایندگان هم موفقیت دولت را موفقیت نظام اسلامی و موفقیت حل چالش های کشور می دانیم و اگر دولت عزم و اراده برای رفع تورم، گرانی، حل مشکلات اشتغال، مبارزه با فقر و بی عدالتی داشته باشد مجلس دوازدهم تمام قد در کنارشان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مخاطب بیانات رهبر انقلاب دولت ، مجلس و شخص رئیس جمهور منتخب است اظهار داشت: دکتر پزشکیان باید تلاش کند تا افراد انقلابی برای وزراتخانه به معرفی کند و در انتخاب وزرا نگاه انتخاباتی، حزبی و سیاسی نداشته باشند و منافع ملت ایران را لحاظ کند.

به گزارش ایرنا، نکته هشتم و پایانی رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان در خصوص کار فوری و پیش روی مجلس یعنی رأی اعتماد به کابینه آقای پزشکیان بود.

ایشان تعیین هر چه زودتر کابینه بعد از انجام امور لازم را مفید و ضروری خواندند و گفتند: در این زمینه هم نمایندگان مجلس و هم رئیس‌جمهور منتخب و محترم، مسئولیت‌های سنگینی دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص ویژگی‌ها و معیارهای ضروری برای افرادی که وزیر و میدان‌دار اقتصاد، فرهنگ، سازندگی و تولید خواهند شد، گفتند: کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدیّن و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ایمان یک شاخص مهم است، امید به آینده و نگاه مثبت به افق شاخص مهم دیگر است و به کسانی که نگاهشان به افق تاریک است و معتقدند نمی‌شود کاری کرد، نمی‌توان مسئولیت‌های مهم و کلیدی داد.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا