موسیقی

برج آزادی میزبان سوگواره هنر عاشورایی



به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه سوگواره هنر عاشورایی شامل 56 پوستر با همکاری حوزه هنرهای تجسمی حوزه هنری با مفاهیم عاشورایی در کافه گالری، تالار آیینه و تالار ملل برپاست. مجتمع فرهنگی هنری آزادی برج.

همچنین در نمایشگاه عکس عاشورایی که با همکاری معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود، 80 قاب عکس از آیین، فرهنگ و آداب عزاداری شهرهای ایران به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه نقاشی شامل 10 اثر فاخر از گنجینه هنرهای تجسمی برج آزادی و نمایشگاه اینفوگرافیک معرفی مفهومی یاران کربلا از دیگر برنامه های این سوگواره هنری است.

مراسم افتتاحیه این سوگواره هنری 28 تیرماه مصادف با سومین روز از ماه محرم از ساعت 16:00 با حضور مدیران فرهنگی و هنرمندان برگزار می شود.

اجرای تئاتر و نمایش میدانی، نی نوازی و موسیقی آیینی، حجاب خوانی عاشورایی، چهارپایه خوانی، اجرای نمایش های هنری، کارگاه های هنر خوشنویسی و نقاشی، دسته عزاداری و … از جمله برنامه های افتتاحیه این سوگواره است.

این مراسم با هدف اشاعه و توسعه فرهنگ عاشورا و تاکید بر هنرهای آیینی برگزار شد و یکی از مهم ترین ویژگی های آن پرداختن به واقعه بزرگ عاشورا و فلسفه آن است.

علاقه مندان می توانند از 19 تیر تا 14 شهریور همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9 الی 20 از این مراسم تشییع بازدید کنند.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا