کتاب و ادبیات

برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ اعلام شد

شیراز- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با تغییراتی که به وجود آمده، برنامه های هفته فرهنگی هنری حافظ از 22 مهرماه با تئاتر «لاسان الغیب» آغاز می شود. در آرامگاه حافظ و تا 30 مهر ادامه دارد.

علی اصغر محدث روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تئاتر لسان الغیب از جمعه 21 مهر تا دوشنبه 25 مهرماه هر شب در دو سانس 20 و 22 اجرا می شود و بلیت فروشی برای تماشای این تئاتر در سایت irantic.com آغاز شده است. بوده است

وی گفت: نمایش لسان الغیب پس از 23 سال مجدداً پس از 23 سال و با بازنویسی محمود شلاوی با بازیگری و کارگردانی محمد حاتمی در مقبره حافظ اجرا می شود و آهنگسازی این اثر بر عهده حامد ابراهیمی و خواننده آن است. حمید ترکاشوند. سطح اول یک کشور در آن نقش دارد.

محدث ادامه داد: 25 مهرماه ساعت 16:30 از بازی «رندو» در آرامگاه حافظ رونمایی می شود. این بازی نوعی بازی ورق است که کودکان را با اشعار و اندیشه های حافظ شیرازی آشنا می کند.

وی گفت: صبح روز شانزدهم مهرماه تالار غزل فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان تجلیل و تقدیر از اهالی فرهنگ و هنر و هنرمندانی است که در سال گذشته مدرک های هنری دریافت کرده اند.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: آلبوم «خلوت نشین» 26 مهرماه در جوار آرامگاه حافظ با اجرای علی زند وکیلی، محمدرضازاده، محمد ذاکر حسین، مهدی بذرافشان و مهدی بذرافشان رونمایی می شود. امیر زارع.

وی درباره ویژه برنامه های بزرگداشت حافظ شیرازی نیز گفت: این برنامه ها از ساعت 10 صبح روز 28 مهرماه با بارش گل بر مزار حافظ آغاز می شود و مراسم اصلی بزرگداشت روز حافظ با حضور ملی پوشان برگزار می شود. و مسئولان استانی ساعت 19:00 جنب مقبره لسان الغیب. .

محدث گفت: همزمان با روز حافظ هفت سخنرانی با موضوع «حافظ در گستره جغرافیایی ایران» خواهیم داشت که از صبح 29 مهرماه در کتابخانه ملی و مرکز اسناد منطقه جنوب برگزار می شود. کشور

طبق اعلام قبلی قرار بود برنامه های روز حافظ با اجرای عمومی تماشاخانه لسان الغیب از هفتم مهرماه آغاز شود. اما با شهادت سید حسن نصرالله در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و اعلام 5 روز عزای عمومی در ایران اسلامی، این حوادث به تعویق خواهد افتاد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا