برنده جایزه جلال: داستانی موفق است که نقب عمیقتری به عواطف انسانی بزند
شیراز – ایرنا – هفدهمین برنده جایزه داستان سرایی جلال معتقد است که داستان پردازی یک نوشتن عاطفی انسانی است و هر داستانی که بتواند در این احساسات عمیق تر باشد موفقیت آمیز خواهد بود و مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت.
به گفته خبرنگار IRNA ، هفته گذشته بسته شدن “هفدهمین جایزه ادبی جلال الحمد” با حضور سید عباس صالبی ، وزیر فرهنگ و هدایت اسلامی و قلم ، ادبیات و رسانه ها و این جایزه برای کتاب “Ann آن پاریزاد گرین »به نویسنده پیشگام فارس صمد طاهری رسید.
این مجموعه داستان کوتاه توسط صمد طاهری توسط انتشارات NIMAGE منتشر شده و به کتابفروشی رفته است.
ما به بهانه انتخاب این کتاب ، Prizad Green Push به عنوان انتخاب رویداد ادبی جلال آل احمد ، مصاحبه مختصری با این نویسنده از استان فارس داشتیم.
درباره کتاب
به گفته نویسنده ، سریال “آن آن پاریساد گرین” داستانهایی است که به مدت سه سال نوشته شده است و هرکدام موضوع و موضوع خاص خود را دارند.
یکی داستان مادرانی است که فرزندان خود را گم کرده اند یا از دست داده اند و منتظر بازگشت آنها هستند ، دیگری داستان والدینی است که فرزندش در روز اول حضور خود در جبهه دفاع مقدس به شهادت رسیده است ، اما آنها و آنها و آنها آینده در ذهن آنها زندگی می کند. با ترسیم ، برخی از داستان ها دست واقعی دارند و با تخیل کشت شده اند ، و نمایشنامه های تک مجموعه این مجموعه ، کار کلاس نویسنده است که در دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه هنر تهران نوشته شده است.
داستان جوایز ، که به آن کتاب نیز گفته می شود ، داستان مهاجرت تعداد زیادی از مردم در کشور جنوبی پس از ماه سپتامبر و اشغال متفقین است ، هنگامی که چندین خشکسالی پیاپی در منطقه جنوبی وجود داشت این کشور و مصادره انبارهای غلات ارتش متفقین نیز اوضاع را به حدی دامن زده بود که سال سیاه درگذشت و بسیاری از آنها درگذشت.
در این زمان ، بسیاری از مردم این منطقه برای رسیدن به دریا به بوشر رفتند ، سوار بر خط شدند و به آبادان رسیدند تا در شرکت نفتی که انگلیس راه اندازی کرد ، کار کنند.
قصه گویی
صمد طاهری در پاسخ به مهمترین مؤلفه های نوشتن یک داستان موفق ، گفت: “داستان پردازی و سایر هنرها نوعی عمق احساسات انسانی هستند ، هر موضوعی و موضوعی که می تواند برای احساسات انسانی عمیق تر باشد. مخاطب خواهد داشت.
“من همچنین سعی می کنم مناطقی را پیدا کنم که تصاویر می توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند ؛ زیرا چنین آثاری ماندگارتر خواهد بود.
در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۸۰ ، ما ممکن است بتوانیم هفت تا هشت نویسنده برجسته را نام ببریم ، اما اکنون حداقل ۲ تا ۵ نفر وجود دارند.
طاهری افزود که ، البته ، نویسنده خیلی خوب در داستان سرایی نوشته شده است ، به طوری که شما بر سخنان نویسنده ، صحنه و گفتگو ، کلمه و هر چیز دیگری تأثیر نگذارید و داستان داستان شکل نمی گیرد در نویسنده خود نمی تواند آن را بنویسد ، و اگر او می نویسد ، این هرگز مورد پسند مخاطبان نیست.
داستان نویس کهنه کار گفت: یک موضوع و موضوع باید بتواند ذهن نویسنده را درگیر کند و سپس با تخیل خود شهادت دهد تا شکل اصلی داستان را در ذهن شکل دهد ، در نهایت شروع به نوشتن کند ، و سپس هزینه آن را بپردازد تا به پایان برسد تا به پایان برسد بشر
وی همچنین در مورد تأثیر یک اثر ادبی و داستانی گفت: تأثیر اجتماعی داستان و ادبیات و هر هنر دیگری کند است و این چیزی نیست که نویسنده امروز می نویسد و چند ماه بعد تأثیر قابل توجهی و قطعی دارد.
تأثیر فرهنگ کند است. همانطور که می توانیم تأثیر نگرش نثر و نثر قبلی ، از جمله نوشته های مولوی ، خییام ، بایخای ، حافظ و سعدی را ببینیم ، اکنون پس از قرن ها.
طاهری ادامه داد: ادبیات نمی تواند تأثیر فوری داشته باشد ، مگر اینکه خبر روزنامه باشد و البته هرچه نوشتن روزمره بیشتر باشد ، زودتر کار نویسنده محو می شود ، در حالی که اگر موضوع از بین برود ، اگر موضوع از بین برود ، اگر اگر موضوع از بین برود ، اگر اگر موضوع از بین برود ، اگر اگر موضوع از بین برود ، اگر اگر موضوع از بین برود ، اگر اگر موضوع از بین برود ، اگر اگر موضوع از بین برود ، اگر اگر موضوع از بین رفته باشد نوشتن ، ضرب و شتم احساسات انسانی ، سرنوشت متفاوتی دارد. از آنجا که برده داری کلاسیک برای چندین قرن از جامعه بشری دور شده است ، “محبوب” تونی موریس بر احساسات انسانی متمرکز شده است.
من آینده قصه گویی کشور را می بینم
“من آینده قصه گویی را در یک کشور خوب می بینم ؛ همانطور که در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۰ بارها گفتم ، ممکن است ما بتوانیم هفت تا هشت نویسنده برجسته را نامگذاری کنیم ، اما اکنون حداقل ۲ تا ۵ نفر وجود دارند.
طاهری افزود: “اگر امروز ۴ داستان نویس داشته باشیم ، ۴ نفر از آنها برتر و بسیار بالا هستند و این شامل نویسندگان نسل سوم و چهارم و نسل جدیدی از نوشتن در کشور است.”
صمد طاهری در آبادان ، نویسنده معاصر ایرانی به سبک رئالیسم متولد شد. در اوایل انقلاب اسلامی ، وی مطالعه هنرهای نمایشی را در دانشکده هنرهای نمایشی تهران رها کرد. او یکی از سومین نسل داستان نویسان ایرانی ، از سال ۶ شروع به نوشتن کرد.
منبع : خبرگزاری ایرنا