کتاب و ادبیات

برگزاری اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید حدادیان/ رونمایی از «گلستان هفتم»

تهران – ایرنا – اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان به همراه رونمایی از کتاب «گلستان هفتم» 27 مردادماه در باغ کتاب تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، مهری غلامپور دبیر جایزه ادبی دو ساله شهید محمدحسین حدادیان از برگزاری مراسم اختتامیه این جایزه خبر داد و گفت: اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان با حضور مسعود فرزانه؛ اختتامیه این دوره از جشنواره بین‌المللی است. مدیر عامل آستان قدس رضوی (در دست انتشار)، پدر و مادر شهید حدادیان و جمعی از نویسندگان پنجشنبه 27 مرداد ساعت 10:00 در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران با اجرای حاتم ابتصام برگزار می شود.

غلامپور سخنرانی پدر و مادر شهید حدادیان، اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره امسال و تجلیل از آنان و همچنین رونمایی از کتاب «گلستان هفتم» را از مهمترین برنامه های اختتامیه دومین دوره جشنواره شهید محمدی اعلام کرد. جایزه ادبی حسین حدادیان و افزود: کتاب «گلستان هفتم» مجموعه 22 داستان کوتاه است که در نخستین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان برگزیده شده و این کتاب توسط انتشارات منتشر شده است.

وی ادامه داد: با این مضمون تقریبا برای اولین بار است که کتابی در قالب مجموعه داستان منتشر می شود. می توان گفت تقریباً هیچ مجموعه داستانی نداریم که به فرقه ضلالت و خرافات بپردازد.

غلامپور قالب این جشنواره ادبی را داستان کوتاه بیان کرد و گفت: این دوره از جشنواره در سه محور خرافات، شهادت در گلستان هفتم و فرقه های زاله برگزار شد، در حالی که دوره قبلی جشنواره که در سال 1400 برگزار شد، تنها دو محور و خرافات داشت. در این مدت اضافه شد.

دبیر جایزه ادبی دو ساله شهید محمدحسین حدادیان با اشاره به اینکه در این دوره 160 اثر دریافت شد، گفت: از این تعداد 14 اثر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و تمامی این 14 اثر در جشنواره چاپ می شود. کتاب دوره بعدی جشنواره

وی با اشاره به اینکه کیفیت آثار دریافتی در دومین دوره این جشنواره از دوره اول بالاتر است، گفت: کمیت این دوره کاهش یافته اما کیفیت ارتقا یافته است. در دوره اول حدود 260 اثر داشتیم البته در دوره قبل قسمت کودک و نوجوان را در نظر گرفته بودیم و کیفیت کارها پایین بود. به همین دلیل بخش کودک و نوجوان را در این دوره حذف کردیم و فقط داستان های کوتاه برای بزرگسالان را پذیرفتیم.

غلامپور تصریح کرد: جوایز نقدی برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان به ترتیب 14، 12 و 8 میلیون تومان به همراه لوح تقدیر است. این جوایز و کل هزینه این جشنواره توسط والدین شهید حدادیان تامین می شود. در واقع این جشنواره نذر فرهنگی خانواده شهید حدادیان است و برای برگزاری آن از هیچ سازمان و نهاد و ارگانی کمکی نپذیرفتند.

دبیر جایزه ادبی دو ساله شهید محمدحسین حدادیان خاطرنشان کرد: شهید محمدحسین حدادیان متولد سال 1374 دانش آموز سیاسی و بسیجی بود که در سال 1395 توسط گروهی از فرقه زال با شلیک 60 گلوله و ضرب و شتم به شهادت رسید. به او. تعدادی از اعضای این فرقه با اتوبوس سه مامور را در خیابان گلستان هفتم زیر پا گذاشتند. شهید حدادیان و دوستانش که از بسیجیان آن منطقه بودند اقدام به متفرق کردن آنها کردند که در نهایت به شهادت رسیدند.

وی شهید محمدحسین حدادیان را پرچم و نماد مبارزه با فرقه های باطل دانست و افزود: والدین این شهید عهد فرهنگی کردند تا مردم به ویژه جوانان را نسبت به فرقه های باطل آگاه کنند. نذر فرهنگی پس از تلاش های فراوان در قالب جایزه ادبی دوسالانه شهید محمدحسین حدادیان در سال 1400 شکل گرفت.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا