موسیقی

برگزاری کارگاه آموزشی کیوان ساکت در لنگرود



به گزارش هنرآنلاین، کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و تار با اعلام این خبر گفت: در حال آماده سازی و برنامه ریزی برای برگزاری مسترکلاس هستیم که روز پنج شنبه 5 مهرماه ساعت 17 در. سالن اداره فرهنگ و ارشاد لنگرود.

وی بیان کرد: بخشی از این مسترکلاس به آموزش فنون پایه، فنون نوازندگی برای دانش آموزان دبیرستانی، آموزش تکنیک دوره پیشرفته، تمرینات بداهه و جمله بندی، زیبایی شناسی در موسیقی و فرهنگ ایرانی اختصاص دارد.

ساکت افزود: همچنین بخش دیگر به راه های افزایش مهارت نوازندگی و چرایی نوشتن ردیف جدید بر اساس نیاز امروزی، مهارت های فنی تار و سه تار، ردیف و جایگاه ردیف های موسیقی، شناخت ریتم و … اختصاص دارد.

این نوازنده تار گفت: این مسترکلاس ها ویژه هنرجویان، هنرجویان و اساتید موسیقی تمامی سازها است. همچنین بخشی از این مسترکلاس ها به پرسش و پاسخ اختصاص دارد. این کارگاه های آموزشی با مشارکت آموزشگاه سما و چاووش و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد لنگرود برگزار می شود.

کیوان ساکت در 23 تیر 1340 در مشهد به دنیا آمد. از کودکی با تشویق مادر و پدرش به فراگیری موسیقی و نقاشی پرداخت. او شاگرد آرام استادانی چون صادق پور، در طراحی پیراسته و در نقاشی، رنگ روغن و آبرنگ نیز شاگرد دولو بود.

او اولین درس های موسیقی خود را نزد عمویش منوچهر زمانیان در کارگاه موسیقی کودک و نوجوان که در آن زمان توسط صدا و سیما به مدیریت مرتضی دلشب در مشهد تاسیس شده بود، گرفت. منوچهر زمانیان پس از مدت کوتاهی برای ادامه تحصیل از مشهد بازگشت. پس از مدتی همشهری و دوستش حمید متبسم بود که در آن زمان در هنرستان هنر تهران در رشته موسیقی تحصیل می کرد، به مشهد آمد و در همان زمان در کارگاه موسیقی به تدریس پرداخت و حدوداً در آنجا معلم بود. دو تابستان متوالی

ساکت در سال 1375 گروه وزیری را تاسیس کرد و آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده است. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان تکنواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری چون «افشاری مزر»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی و مقام صبر» ساخته پرویز مشکاتیان با تکنوازی تار کیوان بی صدا و آواز علیرضا افتخاری است.

ساکت تاکنون کنسرت های متعددی را در اکثر شهرهای ایران و کشورهای جهان با هدف اشاعه موسیقی تار و سه تار ایرانی اجرا کرده است. آلبوم ها: جام داران، سبقبال، دیدار شرق و غرب، فسانه (با صدای ایرج بسطامی)، بیکاروان کولی (با صدای ایرج بسطامی)، ای وطن (با صدای فاضل جمشیدی)، آشنایی با آهنگ دشتی (با صدای ایرج بسطامی) صدای رضا شاکری)، رقص انگشت شرق اندوه (ضبط شده در استودیو چایکوفسکی مسکو)، کتاب های منتخب مجموعه موسیقی ملی ایران، تار و سه تار بزنیم، چرخ نیلوفر آبی، در سایه درخت بید و با موج به ساحل از آثار این هنرمند است.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا