کتاب و ادبیات

برگزیدگان مرحله دوم پویش «خوانش کتاب» معرفی شدند

تهران – ایرنا – برگزیدگان مرحله دوم کمپین ملی «کتاب خوانی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده خواندن است» معرفی شدند.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمپین ملی «کتاب خوانی» از پنجم آذرماه با رونمایی از پوستر با حضور وزیر آموزش و پرورش وقت و آثار کودکان، نوجوانان و خانواده ها با محوریت معرفی کتاب در صفحات مجازی استان ها منتشر شد.

بر اساس این خبر در اسفند ماه سال 1402 مرحله اول برندگان این کمپین اعلام شد و در سال 1403 ادامه یافت و اکنون مرحله دوم برندگان اعلام می شود.

به گفته مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری، در این کمپین سراسری 564 اثر برگزیده استانی با شعار «آینده خواندن است» به دبیرخانه توسعه و ترویج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال شد. .

مواد معدنی فروهر وی افزود: ساخت فیلم 100 ثانیه ای از کودکان کتابخوان، ساخت پادکست، فیلم صوتی کتاب توسط نوجوانان و کتابخوانی اعضای خانواده برای دانش آموزان، عکاسی از کتابخانه های خانگی از جمله برنامه هایی است که برای اجرای گسترده و فراگیرتر اجرا می شود. این کمپین در سراسر کشور پیش بینی شده است.

وی گفت: در قسمت 100 ثانیه با یک کتاب دانش آموزان پایه های اول تا ششم قسمتی دوست داشتنی از کتاب مورد علاقه خود را در قالب فیلمی که با تلفن همراه خود ضبط کرده اند ضبط کرده اند و در پایان 100 ثانیه این فیلم را با صدای بلند خوانده اند و در صفحه شاد آپلود کرده اند. . به این ترتیب کتاب مورد علاقه خود را به همسالان خود معرفی کردند.

برندگان مرحله دوم کمپین

معدنی گفت: آویسا نظمی از استان اردبیل درس بگیر از استان آذربایجان شرقی یسری جعفری از استان آذربایجان غربی فاطمه عاشوری از استان گیلان عاطفه هاشمی از استان چهارمحال و بختیاری محمدامین ابراهیمیان از استان تهران کیانا اشرف زاده از استان کرمان عسل می آورد از استان کرمانشاه رایا طاهری از استان کرمانشاه مهروز قاسمیراد از استان لرستان آرتینا زائر برگزیدگان مرحله دوم بخش «100 ثانیه با کتاب» این کمپین از استان فارس هستند.

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون اضافه کرد: در قسمت «روی خط کتاب» که به پادکست ها، نماهنگ ها و کتاب های صوتی ساخته شده توسط دانش آموزان نوجوان (دوره اول و دوم دبیرستان)، نوجوانان اختصاص داشت. النا می پرد از استان اردبیل ارباب خوب از استان آذربایجان شرقی باران عبدالله زاده از استان آذربایجان غربی سیدهستی میراحسنی از استان گیلان ثنا کاویانی از استان اصفهان بهار شعبانیه برگزیدگان این بخش از استان خوزستان هستند.

وی بیان کرد: یکتا ستایش زاده از استان خوزستان و ریحانه جلیلی از استان تهران سارینا مرادی از استان کرمانشاه آنیسا جافری از استان لرستان امیرعلی فضلی فر و عریفه کلیمی هر دو از استان همدان. آینه کیان پور از استان اصفهان ریحانه خلیلی و یگانه شریفی هر دو از استان فارس از دیگر برگزیدگان مرحله دوم این بخش هستند.

مانداری گفت: در قسمت «برای من بخوان» بخشی از کتاب توسط یکی از اعضای خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، مادربزرگ و پدربزرگ، خاله، خاله، دایی و…) برای کودک یا نوجوان خوانده می شود. دانشجو خواهد بود (والدین)؛ سلنا عتیقه از استان آذربایجان شرقی و فاطمه ثمین بخشی برگزیدگان مرحله دوم این کمپین از استان همدان هستند.

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون گفت: برگزیدگان رشته «عکاسی» نیز هستند سپنتا نوروز از استان گیلان و حلما زارعی اهل استان تهران هستند

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا