کتاب و ادبیات

بهروز رضوی: رفتار محمدعلی بهمنی برای اهل هنر سرمشق بود

تهران- ایرنا- مجری و صداپیشه پیشکسوت کشور گفت: استاد محمدعلی بهمنی در اشعار خود به خوبی وابستگی خود را به مردم بیان کرده است. او شاعری بود که به مردم علاقه زیادی داشت و فارغ از آثار این شاعر بزرگ، اخلاقش برای اهالی هنر مثال زدنی بود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نشست هیئت مدیره انجمن هنرمندان ایران با حضور اعضای هیئت مدیره و جمعی از هنرمندان خوش نام و پیشکسوت برگزار شد.

در این نشست ضمن بررسی مسائل روز و برنامه ریزی برای فعالیت های آتی مجموعه، آیین یادبودی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم برگزار شد. محمدعلی بهمنی شاعر معاصر و عضو فقید هیئت مدیره کانون هنرمندان برگزار شد.

این هنرمند پیشکسوت و یکی از بنیانگذاران کانون در این نشست گفت: کانون هنرمندان ایران در سال 1372 توسط جمعی از هنرمندان بزرگ کشور تاسیس شد. جمشید مشایخی، مرتضی احمدی، عزت اله نظامی، علی اصغر گرمسیری، فخری خروش، نیکو خردمند، پروین سلیمانی، جمیلا شیخی، شهلا ریاحی، احمد گدکاچیان و بسیاری دیگر از هنرمندان مطرح کشور راه اندازی شدند که متأسفانه برخی از آنها اکنون در بین ما نیستند.

علی نعمتی وی افزود: کانون هنرمندان باید به یکی از مراکز اصلی فعالیت های هنری تبدیل شود تا هنرمندان به آن مراجعه کنند و از امکانات، برنامه ها و برکات آن بهره مند شوند و امید است در سطح ملی مفید و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل کانون هنرمندان در خصوص بزرگداشت شاعر بزرگ محمدعلی بهمنی نیز گفت: جای حضور فیزیکی مرحوم محمدعلی بهمنی در بین ما خالی است و قطعاً به گونه ای دیگر حضور دارند و نظاره گر هستند. آن بزرگوار اهتمام جدی به راه اندازی مجدد فعالیت کانون داشت و اهداف و برنامه های کانون هنرمندان را با جدیت دنبال می کرد.

بهزاد رهبر حق وی افزود: مراسم رسمی بازگشایی کانون هنرمندان ایران به زودی برگزار می شود. امیدواریم با همت جمعی و همکاری مسئولان کانون هنرمندان ایران به عنوان یک سازمان مردم نهاد بتواند منافع مادی و معنوی هنرمندان را تامین کند.

در ادامه مراسم چند تن از هنرمندان به مرور خاطرات استاد بهمنی و جایگاه و دستاوردهای ایشان در عرصه ادبیات کشور پرداختند.

بهروز رضوی صداپیشه و مجری پیشکسوت کشور علاوه بر قرائت شعر پدر در وصف شاعر ارجمند محمدعلی بهمنی گفت: وابستگی خود را به مردم به خوبی در اشعار خود بیان کرده است. او شاعری بود که به مردم علاقه زیادی داشت و فارغ از آثار این شاعر بزرگ، اخلاقش برای اهالی هنر مثال زدنی بود.

اسماعیل محرابیبازیگر و بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه این مراسم از خاطرات تئاتر خود و از معلمان فقید حمید سااریگیان و عباس جوانمرد به یاد آورد

سید عبدالحسین مختاباد این آهنگساز و خواننده با اشاره به اهداف روشن کانون هنرمندان ایران گفت: امیدوارم راهی که با تلاش فراوان آغاز شد با حمایت هنرمندان به نتایج خوبی منتهی شود و شاهد روزهای بهتری برای هنرمندان باشیم. اهل هنر

عارف برای تو نایب رئیس و مدیرعامل انجمن خوشنویسان ایران به سخنان مرحوم بهشتی نیز اشاره کرد و گفت: تشکل های کوچک، منسجم و دقیق بر تشکل های بزرگ و وسیع که جمع آوری آنها سخت است، ارجحیت دارد. برای انجام کار باید از کارشناسان توانمند و ماهر استفاده کنیم.

شهره سلطانی این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین گفت: امیدوارم هر اتفاقی که در کانون هنرمندان می افتد بتوانم موثر باشم و در کنار شما عزیزان باشم.

در پایان این مراسم هیات مدیره کانون هنرمندان ایران ضمن قدردانی از خدمات ارزنده استاد محمدعلی بهمنی بر ادامه راه ایشان و حفظ میراث ادبی ایشان تاکید کردند. همچنین مقرر شد به مناسبت گرامیداشت یاد و نام این شاعر بزرگ برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا