کتاب و ادبیات

بیست‌ودومین قسمت مستند «آشنای نا آشنا» روی آنتن سیما

تهران – ایرنا – فیلم آشنای ناشناس روایتی تازه از اندیشه و آثار علمی حسین انصاریان است که قسمت دوم و پایانی آن پنجشنبه 13 مرداد ساعت 19 از شبکه چهار پخش می شود.

دریافت کردن
27 مگابایت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم «آشنایی ناشناس» روایتی نو از اندیشه و آثار علمی است. حسین انصاریانبیست و دومین فیلم از مجموعه مستند «آینه عمر» است که به همت گروه فرهنگ وندیشه شبکه چهار سیما تولید شده است. صدرا صدوقی و کارگردانی محراب محمدزاده از این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

مهراب محمدزاده کارگردان این مستند با اشاره به موضوع قسمت دوم این فیلم گفت: در قسمت پایانی مستند «آشنایی نه آشنا» مخاطبان به تماشای روایت جمعی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه درباره آثار دینی، عرفانی و قرآنی حسین انصاریان که این اساتید به بررسی و تحلیل میراث مکتوب این محقق و نویسنده پرکار ایرانی پرداخته اند.

وی افزود: با توجه به اینکه انصاری در دوران تحصیل خود در خوانسار، قم و تهران در محضر بزرگ ترین حکما و فقهای عصر بودند، در بخش هایی از فیلم به جایگاه و اهمیت این بزرگان در عرصه علمی و فرهنگی پرداخته شده است. ایران و همچنین تأثیر آنها بر شخصیت علمی انصاریان به تصویر کشیده شده است.

محمدزاده در پایان گفت: منوچهر صدوقی سها مدرس و محقق حکمت و عرفان اسلامی، محمد اسفندیاری اسلام شناس، مورخ و کتاب شناس. محمدعلی مهدوی راد استاد دانشگاه تهران و قرآن پژوه. امیر و محمد انصاریان فرزندان انصاریان و سید ضیاءالدین پورمحمودیان مدیر مؤسسه دارالعرفان درباره اندیشه و آثار قرآنی و حکمی و عرفانی حسین انصاریان سخنانی را بیان کرده است.

«آینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در آن زندگی، رفتار علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی 26 چهره سرشناس حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

فیلم آشنای ناشناس روایتی تازه از اندیشه و آثار علمی حسین انصاریان است که قسمت دوم و پایانی آن پنجشنبه 13 مرداد ساعت 19:00 از شبکه چهار پخش می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا