کتاب و ادبیات

بیست و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد به کار خود پایان داد

بغداد – ایرنا – بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد با میزبانی از ۶۰۰ ناشر از ۲۶ کشور از جمله عراق، ایران، لبنان، مصر و سایر عربی و خارجی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد از ۲۲ شهریور ماه تا شامگاه یکشنبه اول مهرماه ۱۴۰۳ در عراق برپا بود و کتاب‌های خود را در معرض دید افراد حاضر قرار دادند.

ناشران ایرانی‌ حاضر در غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه موفق به امضای تفاهم نامه همکاری میان نمایشگاه کتاب بغداد و تهران و گفت و گو در خصوص فروش حق نشر جدید ایرانی شدند.

در این نمایشگاه همچنین از ترجمه عربی «من دیگرما» به قلم محسن عباسی ولدی رونمایی شد و کتاب های ۷۵ ناشر و موسسه فرهنگی از جمهوری اسلامی ایران در معرفی علاقه مندان قرار گرفت.

بیست و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد به کار خود پایان داد

غرفه های خانه کتاب و ادبیات ایران، جامعه المصطفی العالیمه ( نمایندگی عراق)، آستان قدس رضوی، غرفه معرفی دانشگاه های ایران و دار جنگل از جمله غرفه های فعال ایران در نمایشگاه کتاب بغداد بودند.

غرفه معرفی دانشگاه های ایران که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سال گذشته، زمینه حضور مسئولین و کارشناسان دانشگاه های برتر ایرانی در نمایشگاه بین المللی بغداد را ارائه کرده بود.

بیست و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد به کار خود پایان داد

مسئول واحد علمی دانشگاهی رایزن ایران در عراق گفت و گو باایرنا در این باره گفت: برپایی غرفه معرفی دانشگاه های ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب بغداد، شرایط مناسب و بی واسطه برای معرفی دانشگاه های ایرانی، ارائه اطلاعات جامع درباره برنامه های تحصیلی. ، رشته ها، امکانات آموزشی و تحقیقاتی و همچنین امکان پذیرش مستقیم و پذیرش تحصیل در دانشجویان ایران.

محمدجواد نجفی، افزود: در این غرفه، تعدادی از دانشگاه های مختلف کشور از دانشگاه های کرمان، علوم پزشکی تهران، قم، پزشکی ایلام و دانشگاه دولتی پاسخگوی مراجع مراجعه کننده به گان در رشته های خاص، مقاطع تحصیلی و جذب دانشجو بودند. .

خانه کتاب و ادبیان ایران به عنوان فعال ترین غرفه ایرانی به نمایندگی از صنعت کتاب کشورمان با غرفه ای به مساحت ۳۶ متر مربع ۱۵۰۰نوان کتاب از ۷۵ ناشر ایرانی در حوزه های، کتب دانشگاهی و حوزی، ادبیات کودک و دین، آموزش زبان فارسی، ایران شناسی و آثار ویژه ای در ویژه شهیدان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، دفاع مقدس و مقاومت مقاومت در معرض دیدان قرار داد.

بیست و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد به کار خود پایان داد

معرفی نمایشگاه کتاب تهران و طرح های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ترجمه آثار ایرانی از دیگر فعالیت های غرفه ایران در طول مدت فعالیت خود در بیست و پنچمین نمایشگاه کتاب بغداد بود.

به گفته معروف غرفه های ایرانی وضعیت اجرای جشنواره بغداد نسبت به سال گذشته بهتربوده و در این دوره از نمایشگاه آثار کودک و نوجوان و کتب دینی ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی، استقبال خوب و جذاب است.

بیست و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد به کار خود پایان داد

دیدار مدیر عامل مجمع ناشران ایران با رئیس کمیسیون ناشران عراق و رئیس نمایشگاه بغداد نیز از دیگر برنامه های فرهنگی این نمایشگاه بود که در رابطه با راه های افزایش همکاری ناشران دو کشور گفت و گو کرد.

میثم نیلی و عبدالوهاب رضی در این دیدار همچنین برای برگزاری دومین جایزه جهانی که در عراق برگزار می‌شود، راه‌های همکاری دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا