موسیقی

تجدید چاپ کتاب «بیایید تار و سه تار بنوازیم ۱»



به گزارش آرتونلاین، کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه تار گفت: جلد اول مجموعه «بیا تار و سه تار بزنیم» با ویرایش جدید توسط انتشارات تسنیم منتشر شد.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: کتاب اول این مجموعه برای هنرجویان مبتدی و مبتدی است. یکی از ویژگی های ویرایش جدید حذف کلمات غیر ایرانی و استفاده از کلمات فارسی به جای آن است. همچنین برای تجلیل از این عزیزان و آشنایی دانشجویان با هنرمندان پیشکسوت از تصاویر هنرمندان سرشناس استفاده شده است.

وی افزود: در ویرایش جدید این دفتر از تصاویر اساتیدی چون هوشنگ ظریف، میرزا عبدالله و شاگردانش، ارسلان درگاهی، لطف الله مجید، غلامعلی پورعطایی، بیژن ترقی و… استفاده شده است.

بی صدا

این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: این کتاب دارای 60 صفحه است و ترانه هایی مانند مورگ سحر در ویرایش جدید اضافه شده است و برای سهولت یادگیری دانش آموزان توضیحات بیشتری در این مجموعه ارائه شده است. در کتاب اول بخشی از ترانه های نگاه، چهار مضراب استاد وزیری، میزاده، کرشمه، درخیش، عوض ماهور، کرشمه و… برای آموزش هنرجویان سروده شده است.

این نوازنده برجسته در پایان گفت: مدت زمان آموزش این کتاب برای هنرجویان بین 3 تا 5 ماه است و پس از پایان دوره هنرجو به عنوان اولین رپرتوار پایه با این آهنگ ها آشنا می شود.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا