دنیای مد

ترند پارچه براق؛ مدل لباس زنانه با پارچه براق

مد، ابزاری برای ابراز وجود است و ترند پارچه‌های براق یکی از راه‌هاییست که می‌توانید به عنوان روشی منحصر به فرد و چشم نواز، برای نمایش هویت خاص خود داشته باشید. پارچه‌های براق از جمله ترندهاییست که در سال 2024 به صورت گسترده در انواع مدل لباس زنانه دیده می‌شود. طراحان لباس بدون هیچ محدودیتی از انواع پارچه‌ی براق برای طراحی لباس‌های خود استفاده خواهند کرد؛ شما نیز برای داشتن استایلی به روز می‌توانید این ترند درخشان را انتخاب کنید.  

نکته‌ای که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که امسال استفاده از پارچه‌های براق فقط برای لباس رسمی نیست؛ بلکه پارچه‌های براق برای لباس‌های غیررسمی، کفش‌ها و اکسسوری‌های روزمره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترند پارچه براق برای لباس زنانه
پارچه براقپارچه براق
پارچه پولکی- ترند پارچه براقپارچه پولکی- ترند پارچه براق
پارچه های پوکی - مجله کمد پارچه های پوکی - مجله کمد
انواع مدل پارچه براقانواع مدل پارچه براق
انواع مدل پارچه براق

انواع پارچه‌ ترندی براق

پارچه‌های براق انواع مختلفی دارند و در گذشته غالبا به عنوان لباس شب استفاده می‌شدند؛ ولی اخیرا برخلاف همیشه استفاده از پارچه‌های براق در انواع لباس زنانه و مردانه دیده می‌شود. انواع پارچه‌های براق قابل استفاده و موجود در فروشگاه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • پارچه‌ی پولک‌دوزی شده
  • پارچه‌ی اکلیلی
  • پارچه‌ی چرم مصنوعی آینه‌ای
  • پارچه‌ی ارگانزا
  • پارچه‌ی ابریشم
  • پارچه ابریشم تافته
کاربرد انواع مدل پارچه‌ی براق زنانهکاربرد انواع مدل پارچه‌ی براق زنانه
کاربرد انواع مدل پارچه‌ی براق زنانه

کاربرد پارچه براق

پیراهن‌های مجلسی و رسمی زنانه با پارچه‌های براق و کارشده بیشترین موارد کاربرد پارچه‌های براق را شامل می‌شدند. پارچه‌های براق یک انتخاب ساده و مناسب برای لباسی مجلسی است. تنوع بالا در رنگ و طرح، انتخاب را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. اما این‌ روزها با ترندهای جدید، کاربرد پارچه‌های براق بسیار گسترده‌ شده است. لباس‌های روزانه‌ی زنانه با استفاده از این پارچه‌ طراحی و تولید شده‌اند تا در روزهای بلند بهار و تابستان درخشش نور بیشتری را شاهد باشیم. با طولانی شدن روز در فصل گرم سال، اشتیاق استفاده از آرایش و لباس براق هم بیشتر می‌شود؛ اما به خاطر داشته باشید که اگر نتوانید ازاین درخشش درست استفاده کنید به راحتی استایل شما خراب خواهد شد.

انواع پیراهن کوتاه دخترانه و کت‌های اسپرت با ترکیب پارچه‌های جین و براق و حتی شلوارهای بگی از جمله لباس‌هایی هستند که با این پارچه‌ها دوخته می‌شوند. ظرافت تکمیل استایل شما و همراهی چند آیتم مختلف در کنار هم مورد مهمی است که در ادامه‌ی مطلب با معرفی انواع لباس براق به آن خواهیم پرداخت.

جنس پارچه‌های براق

پارچه‌های براق را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ پارچه‌هایی که به واسطه‌ی جنس الیاف و نخ یا نوع بافت، سطحی براق و درخشان دارند. گروه دوم نیز پارچه‌هایی است که به کمک تکنیک‌های تکمیلی تولید با استفاده از دوخت یا چاپ روی پارچه، ظاهری براق دارند؛ برای مثال پارچه‌هایی چون ابریشم تافته، ساتن، ابریشم، ارگانزا و… به دلیل نوع بافت و الیاف مورد استفاده، سطحی درخشان و براق دارد. هر یک از این پارچه‌ها با توجه به کمپانی بافنده، درصد متفاوتی از الیاف طبیعی و مصنوعی را دارد. پارچه‌های ابریشمی با منشأ طبیعی و قیمت بالا درخشش زیبایی دارد ولی پارچه‌ای چون ساتن با استفاده از الیاف مصنوعی و درصدی پنبه و ویسکوز تهیه می‌شود.

اما پارچه‌های پولک‌دوزی شده، پارچه‌های اکلیلی و پارچه‎‌های آینه‌ای از جمله پارچه‌های براقی است که با کمک فرآیندهای تکمیلی تولید، ظاهری درخشان دارند. برای راحتی کار و اجرای تکنیک‌های تکمیلی و البته کاهش هزینه‌های محصول نهایی، این دسته پارچه‌ها عموما از الیاف مصنوعی چون پلی‌استر تشکیل می‌شوند.

نکات شستشوی پارچه و لباس براقنکات شستشوی پارچه و لباس براق
نکات شستشوی پارچه و لباس براق

نکات نگهداری و شستشوی پارچه‌ی براق

برای نگهداری اصولی از هر لباس و پارچه‌ای لازم است تا جنس الیاف و عملیات تولیدی که طی کرده را مد نظر قرار دهید. همان‌طور که در پاراگراف قبلی گفته شد، برای پارچه‌های دسته‌ی اول که به دلیل نوع الیاف و بافت پارچه ظاهری درخشان دارند، رعایت نکات کلی مانند دمای پایین (حداکثر 30 درجه)، استفاده از مایع شوینده و خشک‌کن با حداقل تعداد دور را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اما پارچه‌هایی که در تولیدشان فرآیندهای تکمیلی چون دوخت تزئینی و چاپ انجام شده باید با توجه و دقت بیشتری شسته شوند. شستشوی لباس‌هایی که پارچه‌ی پولک‌دوزی شده و اکلیلی دارند باید با دست در آب سرد  با حداقل فشار و کشش صورت بگیرد. برای خشک کردن این پارچه‌ی براق بهتر است آن را روی سطح صاف قرار دهید تا با حداقل کشش خشک شود و آسیبی به لباس وارد نشود.

انواع مدل لباس زنانه با پارچه‌ی براق

  1. پیراهن مجلسی زنانه با پارچه براق

انواع مدل لباس شب زنانه را می‌توان با پارچه‌های ساتن، پولک‌دوزی شده و لمه دوخت. تنوع رنگ و پارچه برای این سبک لباس بی‌نهایت است. کافی است بر اساس رنگ مورد علاقه و متناسب با رنگ پوست خود و مدل متناسب با فرم اندام خود پارچه‌ای زیبا تهیه کنید و در مراسم‌های رسمی به زیبایی به درخشید.

لباس زنانه مجلسی با پارچه براقلباس زنانه مجلسی با پارچه براق
مدل پیراهن مجلسی زنانه با پارچه براق - مجله کمد مدل پیراهن مجلسی زنانه با پارچه براق - مجله کمد
پیراهن مجلسی زنانه با پارچه براق

2. پیراهن کوتاه فانتزی زنانه

پیراهن‌های فانتزی زنانه و دخترانه انتخابی جذاب برای کسانی هستند که می‌خواهند در کنار ظاهری مجلسی حال و هوای جوانانه‌ای هم در استایل خود داشته باشند. این سبک پیراهن بر اساس نوع مدل و برش می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. پیراهن‌های پفی با پارچه‌های سرتاسر کار شده انتخابی رسمی‌تر و پیراهن‌های کوتاه با برش‌های محدود و ساده انتخابی اسپرت و کژوال هستند.

پیراهن کوتاه فانتزی با پارچه براقپیراهن کوتاه فانتزی با پارچه براق
پیراهن براق زنانه پیراهن براق زنانه
پیراهن کوتاه فانتزی زنانه براقپیراهن کوتاه فانتزی زنانه براق
پیراهن کوتاه فانتزی زنانه

3. کت کژوال زنانه با پارچه براق

کت‌های اسپرت زنانه با پارچه‌ی براق یک انتخاب جذاب برای کسانی است که اهل ریسک هستند و می‌توانند چند آیتم متنوع را در کنار هم قرار دهند. ترکیب شلوار جین، یک تی‌شرت یا تاپ بیسیک تیره و یک کت پولک‌دوزی شده‌ی براق، یک ست جذاب برای حضور در جمع‌های دوستانه و غیر رسمی است.

کت کژوال زنانه با پارچه براقکت کژوال زنانه با پارچه براق
کت زنانه با پارچه براق و پولکیکت زنانه با پارچه براق و پولکی
کت  زنانه با پارچه براقکت  زنانه با پارچه براق
کت اسپرت کژوال زنانه با پارچه براق

4. کت بلند زنانه  با پارچه‌ای براق

کت‌های بلند زنانه ظاهری رسمی‌تر به استایل شما می‌دهند؛ اگر برای انتخاب پارچه به سراغ یک جنس براق نیز بروید، یک ظاهر ریسکی و خاص را برای خود رقم زده‌اید. برای خنثی کردن حجم زیاد پارچه‌ی براق می‌توانید از شلوار و بلوز تیره و مات استفاده کنید و آرایشی ساده داشته باشید.

ولی برای جمع‌هایی که داشتن استایلی درخشان و براق انتخاب نامناسبی نیست و شما می‌توانید ظاهری جسورانه‌تر و غیررسمی داشته باشید، می‌توانید با ترکیب چند آیتم براق بی‌نهایت بدرخشید.

کت بلند زنانه  با پارچه‌ای براقکت بلند زنانه  با پارچه‌ای براق
کت بلند زنانه - پارچه های براقکت بلند زنانه - پارچه های براق
کت بلند زنانه

5. دامن زنانه با پارچه براق و پولک دار

دامن‌های براق زنانه یک انتخاب جذاب برای استایل شما در تابستان است. چراکه این آیتم یکی از کم ریسک‌ترین انتخاب‌های شما برای داشتن استایلی درخشان است و امکان اشتباه در تکمیل این استایل برای شما کمتر از سایر موارد است. انواع دامن کوتاه و بلند را با کت و بلوزهای زنانه ست کنید و استایلی جذاب داشته باشید.

دامن زنانه با پارچه براق و پولک داردامن زنانه با پارچه براق و پولک دار
ترند جذاب دامن های براقترند جذاب دامن های براق
دامن زنانه با پارچه براق و پولک دار
دامن براق بدون پوبکدامن براق بدون پوبک

6. انواع شلوار با پارچه براق و شاین

شلوار با پارچه‌ی براق از آن دسته ترندهایی است که روی صحنه‌های کنسرت و شوها زیاد به چشم می‌خورد و سلبریتی‌ها زیاد از آن استفاده می‌کنند. امسال این سبک شلوار براق نیز ترند شده و اگر استایل‌های خاص را دوست داشته باشید، این مدل شلوار زنانه با پارچه‌ی براق یک ترند جذاب برای شما خواهد بود.

انواع شلوار با پارچه براق و شاینانواع شلوار با پارچه براق و شاین
شلوار زنانه با پارچه شاینشلوار زنانه با پارچه شاین
مدل شلوار با پارچه های براق - مجله کمد مدل شلوار با پارچه های براق - مجله کمد
شلوار زنانه با پارچه براق

7. انواع بلوز و تاپ کژوال زنانه با پارچه‌ی براق

تاپ براق زنانه از آن دسته مواردی است که همیشه می‌تواند برای شما یک انتخاب جذاب باشد؛ ریسک بسیار پایینی دارد و در عین زیبایی به دلیل این‌که یک آیتم کوچک در استایل ساده‌ی شماست ریسک زیاده‌روی کردن را ندارد. این نوع تاپ‌ها با پارچه‌ی براق می‌توانند یک انتخاب همیشگی در استایل‌های متنوع شما باشند.

انواع بلوز و تاپ کژوال زنانه با پارچه‌ی براق انواع بلوز و تاپ کژوال زنانه با پارچه‌ی براق

منبع: مجله‌ی کمد سارک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا