اینترنت

ترکیه دسترسی به ۲۷ برنامه VPN را مسدود کرد

پس از مسدود کردن دسترسی به اینستاگرام، اکنون دولت ترکیه برای کنترل بیشتر فضای مجازی و جلوگیری از دور زدن محدودیت ها توسط کاربران، دسترسی به برنامه های VPN را نیز محدود کرده است.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که این کشور وارد هفتمین روز مسدود کردن اینستاگرام شده است و استفاده از VPN را به ابزاری ضروری برای هر کسی که به دنبال دسترسی مجدد به این پلتفرم است تبدیل می‌کند.

مقامات ترکیه روز جمعه بدون ارائه توضیح خاصی، این سایت محبوب اجتماعی را ممنوع کردند. با این حال، گمانه زنی هایی وجود دارد که این اقدام دولت پاسخی به محدودیت پیام های تسلیت سکوی متا در پی شهادت رهبر اسماعیل هنیه است. حماس بوده است

چرا Türkiye برنامه های VPN را مسدود می کند؟

در آخر هفته، شهروندان و بازدیدکنندگان در سراسر کشور به طور گسترده به نرم افزارهای ضد محدودیت مانند برنامه های VPN روی آورده اند.

به این دلیل که یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) نرم افزار امنیتی است که هم اتصالات اینترنتی را رمزگذاری می کند و هم مکان آدرس IP شما را جعل می کند. مهارت دوم دقیقاً همان چیزی است که برای دسترسی به محتوای محدود جغرافیایی به آن نیاز دارید.

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، ارائه دهنده محبوب VPN رایگان Proton VPN شاهد افزایش 4500٪ در ثبت نام ها بوده است.

دیوید پترسون، مدیر کل Proton VPN، به TechRadar گفت:

ما همچنین شاهد افزایش 9 برابری استفاده در ترکیه در روز جمعه، پس از اعلام ممنوعیت بودیم، و سطح ترافیک همچنان در طول آخر هفته افزایش یافت زیرا مردم به دنبال دور زدن این ممنوعیت بودند.

کدام VPN ها در ترکیه مسدود شده اند؟

طبق گزارش انجمن آزادی بیان (IFÖD) مستقر در استانبول، به نظر می رسد 27 مورد از محبوب ترین VPN های ترکیه در زمان نگارش این مقاله مسدود شده اند.

برخی از VPN های معروف عبارتند از NordVPN، ExpressVPN، Surfshark، Proton VPN، Private Internet Access (PIA)، CyberGhost، Hide.me و IPVanish.برخی از VPN های معروف عبارتند از NordVPN، ExpressVPN، Surfshark، Proton VPN، Private Internet Access (PIA)، CyberGhost، Hide.me و IPVanish از جمله این نام ها.

برخی از VPN های محبوب عبارتند از NordVPN، ExpressVPN، Surfshark، Proton VPN، Private Internet Access (PIA)، CyberGhost، Hide.me و IPVanish.

با این حال، پیترسون اظهار داشت که مسدودسازی ادعایی تا زمان نگارش بر روی کاربران پروتون VPN تأثیری نداشته است.

سخنگوی NordVPN تأیید کرده است که در حالی که تیم آنها افزایش جزئی در تعداد کاربرانی که قادر به اتصال به شبکه نیستند، دیده است، هیچ اختلال قابل توجهی ثبت نشده است. همچنین NordVPN اذعان کرده است که هیچ پیامی از مقامات ترکیه یا IFÖD دریافت نکرده است.

در مقابل، سایر ارائه دهندگان خدمات مانند ExpressVPN، Surfshark و دسترسی به اینترنت خصوصی (PIA) ادعا می کنند که افزایش قابل توجهی در ترافیک وب سایت و ثبت نام از کشور داشته اند و هیچ نشانه ای از محدودیت های جدید وجود ندارد.

علی صفا کورکوت، روزنامه‌نگار محلی و کارشناس سانسور، حتی ادعا کرده است که ممنوعیت فعلی VPN در ترکیه “هیچ چیز جدیدی” نیست و برخی از ارائه دهندگان از دسامبر سال گذشته با محدودیت سرعت مواجه شده‌اند.

برای دور زدن ممنوعیت VPN در ترکیه چه باید کرد؟

چه در ترکیه زندگی کنید و چه قصد دارید به زودی برای تعطیلات تابستانی به این کشور سفر کنید، دسترسی نامحدود به اینترنت احتمالاً یکی از اولویت های اصلی شما خواهد بود.

پترسون پروتون توصیه می کند در صورت امکان قبل از سفر یک برنامه VPN را نصب کنید، بنابراین اگر سانسور اینترنت تشدید شود و دسترسی به سایت های VPN محدود شود، آماده باشید.

او همچنین پیشنهاد می کند برای چندین سرویس VPN ثبت نام کنید تا در صورت مشکل با یک ارائه دهنده بتوانید به دیگری متصل شوید.

استفاده از مرورگر Tor هنگام ثبت نام و ورود به برنامه های VPN نیز می تواند در دور زدن محدودیت ها مفید باشد. با این حال، باید توجه داشت که Tor اتصال شما را از طریق حداقل سه لایه رمزگذاری هدایت می کند، که ممکن است اتصال شما را کند کند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا