کتاب و ادبیات

تفاهم سازمان‌ هوش مصنوعی و سازمان اسناد ملی برای ارتقای ظرفیت‌های فناورانه

تهران- ایرنا- سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان هوش مصنوعی ملی در راستای ارتقای ظرفیت ها و ایجاد بسترهای فناورانه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این تفاهم نامه با هدف ارتقای ظرفیت ها و ایجاد بسترهای فناورانه در زمینه کاربردی و پردازش داده ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و کمک به پیشرفت هوش مصنوعی در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. ، میان علیرضا مختارپور، رئیس سازمان. و محمد سعید سرافراز دبیر شورای راهبری کشور و رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی امضا کردند.

در جلسه انعقاد این تفاهم نامه علیرضا مختارپوررئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر اهمیت این همکاری گفت: امیدواریم این تفاهم نامه گام مهمی در جهت ارتقای استفاده از فناوری های روز و ارتقای دسترسی محققان و سیاست گذاران به داده های علمی و تاریخی از طریق مصنوعی باشد. هوش این همکاری می تواند به توسعه بسترهای فناورانه و مصونیت از آسیب های احتمالی که زبان فارسی در محیط های جدید با آن روبه رو شود، کمک کند. به خصوص که این تحولات توسط نسل جوان کشور محقق می شود.
محمد سعید سرافرازرئیس مرکز ملی هوش مصنوعی ایران در ادامه ضمن تشکر از رویکرد مثبت گروه مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی به فناوری هوش مصنوعی و اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مبنی بر اهمیت هوش مصنوعی وی گفت: کتب و اسناد به عنوان یکی از مهمترین منابع داده، نقش بسزایی در توسعه هوش مصنوعی دارد. استفاده از این داده های ارزشمند می تواند به توسعه مدل های هوش مصنوعی کمک کند و به حفظ و گسترش زبان فارسی در فضای دیجیتال کمک کند. و به ارتقای کیفیت خدمات به محققان و دانشمندان کمک کند.

حمایت از افزایش کمی داده های دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کمک به توسعه کاربرد هوش مصنوعی در وظایف و مأموریت های سازمان، تولید نرم افزارهای تعاملی مورد نیاز پژوهشگران توسط هوش مصنوعی و کمک به توسعه مدل های هوش مصنوعی. بخشی از مفاد این تفاهم نامه است. در این نشست که در محل سازمان ملی هوش مصنوعی برگزار شد، فاطمه صدر معاون پژوهشی و منابع دیجیتال، محمد عباسی معاون توسعه و مدیریت منابع و عبدالله اسدی مدیرکل روابط عمومی و روابط عمومی این اداره کل برگزار شد. امور بین الملل سازمان حضور داشتند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا