کتاب و ادبیات

تمدید ارسال اثر به اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی

تهران – ایرنا – دبیر اجرایی جایزه ملی قصه گویی و بازآفرینی از تمدید ارسال آثار به دور اول این جایزه تا 30 آبان 1403 خبر داد.

الهام زارع زاده وی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: بازآفرینی موضوعاتی است که هم ریشه در گذشته دارد و هم به دلیل مسائل بینامتنی مورد توجه فعالان نظری دنیاست. از سوی دیگر، سهم قابل توجهی از تولیدات موفق داستان محور دنیا را آثار بازآفرینی تشکیل می دهند.

دبیر اجرایی جایزه ملی ادبیات داستانی و بازآفرینی ادامه داد: اگرچه در ایران افرادی بوده و هستند که هم در زمینه خلق آثار هنری و هم در حوزه نظری فعالیت هایی مرتبط با بازآفرینی دارند. شرمنده که در آسمان آفرینش و حوزه نظری همچون نورهای واحدی هستند. هستند تا جایی که منابع مکتوب در این زمینه از تعداد انگشتان یک دست بیشتر نمی شود و ضرورت پرداخت هزینه تکثیر در اینجا احساس می شود.

وی درباره روند برگزاری این جایزه افزود: فعالیت اصلی از دعوت شروع می شود و با اختتامیه به پایان می رسد. این جایزه ملی توسط حوزه هنری اصفهان برگزار می شود و رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه، طرح داستان و مقاله نویسی از بخش های این مسابقه است. این مسابقه علاوه بر جلب نظر جامعه داستانی به موضوع بازآفرینی، فعالان شبکه های اجتماعی و رسانه های جدید را نیز با تعریف بخش های داستان کوتاه و مقاله نویسی درگیر می کند.

این داستان نویس ادامه داد: در قسمت رقابتی طرح، شناسایی استعدادها در زمینه داستان نویسی نیز مد نظر است; نگاه حمایتی در حین نگارش و چاپ اثر در اقناع این دسته از علاقه مندان موثر است. فعالیت های تبلیغاتی جایزه در دو گروه کارگاه های تئوری و داستانی تعریف شده است که در چند استان برگزار می شود و به ایجاد جریان خلاقیت کمک می کند و باعث رشد چشمگیر داستان نویسان و داستان نویسی در استان ها می شود.

زارع زاده با بیان اینکه مخاطبان این جایزه ملی از نویسندگان و داستان نویسان حرفه ای تا نویسندگان تازه کار را شامل می شود، گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را در بخش های مختلف رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه، طرح رمان و مقاله نویسی داستانی از طریق سایت اینترنتی ارسال کنند. www.dastanvabazafarin.ir با تمدید مجدد این فراخوان تا 9 آبان 1403.

وی افزود: در بخش رمان به سه برگزیده اول به ترتیب 100، 50 و 30 میلیون تومان جایزه می دهیم. در قسمت داستان کوتاه 5 جایزه 10 میلیون تومانی در نظر گرفته ایم. 2 جایزه 5 میلیون تومانی به بخش داستان کوتاه اختصاص داده ایم. همچنین با حمایت از تولید اثر به 10 نفر در پروژه رمان 30 میلیون تومان جایزه می دهیم. برای قسمت مقاله نویسی نیز 2 جایزه 10 میلیون تومانی داده ایم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا