علم و دانش

تمرکز کنگره‌های دوگانه‌ سال ۱۴۰۳ پژوهشگاه رویان بر هوش مصنوعی و مهندسی سلول

تهران- ایرنا- بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان و بیستمین کنگره بین‌المللی فناوری سلول‌های بنیادی رویان با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی و مهندسی سلول از ۷ تا ۹ شهریورماه در محل در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، رئیس پژوهشگاه رویان روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت:‌ با ژن‌درمانی اقدامات خوبی در زمینه درمان ناباروری در دست انجام است و سلول‌درمانی در بحث نازایی، امیدهای زیادی را احیا کرده است.

دکتر عبدالحسین شاهوردی افزود:‌ در کنگره امسال،‌ هوش مصنوعی را با نگاه ویژه خواهیم داشت زیرا در حوزه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، اطلاعات زیادی از بیماران در اختیار داریم که با ابزار هوش مصنوعی می‌توانیم از آنها برای درمان بیمار و همچنین پیش‌بینی بروز بیماری در افراد استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه، سال ۲۰۵۰ را به عنوان ایام تولید قطعات یدکی انسان می‌شناسند، گفت: با توجه به این شرایط، بحث مهندسی سلول را نیز در کنگره امسال مورد توجه قرار داده‌ایم.

شاهوردی خاطرنشان کرد:‌ مهندسی بافت نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات بیماران را حل کند و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده کمک کند و با برگزاری این نشست‌ها و تبادل‌نظر و تجربه در سطح بین‌الملل، امیدواریم سرعت رشد این دانش و فناوری‌ها را در کشورمان منطقی کنیم.

وی تصریح کرد: پزشکی کشور ما خوش‌نام است و هنگامی که با فناوری‌ها و علوم جدید همراه شود می‌تواند در جذب بیمار از خارج کشور موثر باشد.

رئیس پژوهشگاه رویان، آمار مراجعات افراد غیرایرانی به این مرکز به منظور درمان ناباروری را بیش از هزار زوج در سال اعلام کرد و گفت: در زمینه توریسم درمانی،‌ پتانسیل‌های خوبی داریم، مخصوصا در مورد بیماری‌هایی مثل ناباروری که مسائل شرعی بر آن سایه می‌اندازد و افراد ترجیح می دهند به مراکزی مراجعه کنند که مسائل شرعی در آن رعایت میشود از اتباع دیگر کشورها، شاهد مراجعات زیادی هستیم و آنها ترجیح می دهند به ما مراجعه کنند با آرامش بیشتر و نتیجه بهتری بگیرند.

خبر در حال تکمیل است

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا