موسیقی

«تهران…جشن بیکران» اجرای تازه‌ ارکستر سمفونیک به رهبری آرش گوران



به گزارش آرتونلاین، ارکستر سمفونیک تهران روزهای پایانی تابستان، پنجشنبه و جمعه – 29 و 30 شهریور ماه – ساعت 21:30 به رهبری آرش گوران به عنوان رهبر مهمان در تالار وحدت روی صحنه می رود.

در این کنسرت آثاری از لئونارد برنشتاین، گئورگی سویریدوف، آرام خاچاطوریان و آرتورو مارکز توسط ارکستر اجرا می شود.

نشان دادن پویایی و شکوه شهر تهران

آرش گوران درباره انتخاب عنوان «تهران، جشن بیکران» برای این اجرا گفت: این نام با هدف نشان دادن پویایی و شکوه شهر تهران انتخاب شد تا بتوانیم جشنواره ای از آواها و احساسات را به تصویر بکشیم که همیشه بوده است. در قلب این شهر جریان دارد. .

وی گفت: انتخاب قطعات نیز نمایانگر وسعت موسیقی جهان است که در تهران با آغوش باز پذیرفته شده و به یک جشن فرهنگی بی پایان تبدیل می شود.

تهران

رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران افزود: هر کدام از این آثار با صدای خود قطعه ای از پازل موسیقی جهان را تشکیل می دهند که در تهران به هم پیوسته و نشان دهنده تلفیقی هنری شرق و غرب است و «جشن بی نهایت» در واقع تجسم همان بی نهایت. به شهر تهران موسیقی و هنر و فرهنگ می دهند.

آرش گوران رهبر ارکستر، کارگردان هنری، آهنگساز و پیانیست ایرانی است که نزد اساتید مشهوری چون مارک استرینگر، هوریا آندریسکو، رودیگر بون و کریستین فون گگن آموزش دیده است. گوران سابقه رهبری ارکستر فیلارمونیک ایران، ارکستر جوانان «موسیقی زمان»، ارکستر ملی ایران و ارکستر «سیوش» به رهبری همایون شجریان را دارد و در حال حاضر به عنوان رهبر و مدیر هنری ارکستر فیلارمونیک تهران

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا