اینترنت

توسعه اینترنت نسل پنجم چشم انتظار چراغ سبز صداوسیما

وزیر ارتباطات درباره توسعه اینترنت نسل پنجم در کشور گفت: چندین فرکانس طلایی برای اینترنت نسل پنجم وجود دارد که یکی از آنها فرکانس 700-800 است که اکنون در اختیار صداوسیما است.

گزارش کردن تکناک به گزارش تسنیم، عیسی زارع پور گفت: در حال رایزنی با این نهاد هستیم تا بتوانیم به نحو مطلوب تری از آن استفاده کنیم چرا که فرکانس جزو اموال عمومی است و باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده شود. با نگاه خوبی که در مجموعه مدیریتی جدید صداوسیما وجود دارد، قطعا شاهد این اتفاق خواهیم بود.

زارع پور تاکید کرد: مقدمات واگذاری فرکانس 3600 به 3800 فراهم شده و بنا داشتیم تا قبل از پایان سال 1391 مزایده ای برگزار و در اختیار بهره برداران قرار دهیم. اما مشکلات اجرایی به وجود آمد و این اتفاق نیفتاد. در ابتدای سال آینده کارهای مربوط به واگذاری فرکانس را انجام خواهیم داد.

وزیر ارتباطات گفت: پس از افزایش تعرفه اینترنت، از اپراتورها تعهد گرفتیم که بخشی از منابع ناشی از افزایش تعرفه را با منابع و منابع بانکی خود اهرم کنند تا بتوانند اینترنت نسل پنجم را توسعه دهند.

این مسئول درباره پروژه ملی فیبر نوری گفت: اکنون در بیش از 350 شهر کار در حال پیشرفت است، در بیش از 150 شهر بالای 70 درصد پوشش داریم، در 100 شهر پوشش 100 درصدی داریم و کار طبق برنامه پیش می رود.

وی بیان کرد: عزم دولت برای توسعه فیبر نوری در کشور مشخص شد. ما چاره دیگری نداریم. اگر پروژه فیبر نوری را در مدت زمان کوتاهی اجرا نکنیم با چالش های بسیار جدی در شبکه ارتباطی کشور مواجه خواهیم شد و جبران ناپذیر خواهد بود.

زارع پور گفت: با ایجاد 20 میلیون روکش فیبر نوری تا 50 سال آینده نیازی به حفاری در شهرها برای حوزه ارتباطات نخواهیم داشت. فیبر نوری برای حال و آینده کشور است. اکنون هفت میلیون خانوار تحت پوشش هستند. در اسفندماه سال گذشته 2.5 میلیون خانوار تحت پوشش بودند و اکنون این تعداد تقریباً سه برابر شده است. از اینجا کار سخت تر می شود. تلاش ما این است که پوشش را به 14 میلیون افزایش دهیم و در سال آینده 1404 شغل تکمیل کنیم.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا