کتاب و ادبیات

تولد یک نشر به «وزن دنیا»/ مهر ماه نخستین آثار وارد بازار می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر انتشارات «وزن جهان» با اعلام اینکه نخستین کتاب های این انتشارات از ابتدای مهر در کتابفروشی ها قرار می گیرد، گفت: با وجود اختصاص نشریه «وزن جهان» به کتابفروشی ها. حوزه شعر، اما در بخش های جوستر، شهید عینی، حلقه، داستان کوتاه، رمان و رمان منتشر می شود.

پوریا سوری وی در گفت و گو با خبرنگار کتاب ایرنا با اشاره به اینکه از حدود یک سال و نیم پیش برای تأسیس «وزن جهان» شروع به کار کرده است، تصریح کرد: در حال انتشار مجله «وزن جهان» در حوزه تخصصی بودیم. شعر حدود 6 سال پیش این مجله توانسته است جای خود را در بین اهالی کتاب و کتابفروشی باز کند و این عنوان برای شرکت های پخش و کتابفروشی شناخته شده بود، بنابراین تصمیم گرفتیم نشریه خود را با همین نام تأسیس کنیم.

به گفته وی، بیش از 2000 شاعر در مجله و سایت «وزن جهان» صفحه شخصی دارند و زندگی نامه، اشعار، تصاویر و صوت آنها در آن ثبت شده است. در آنجا این امکان فراهم شده است که اهالی شعر بتوانند آثار خود را به دست مخاطبان برسانند به همین دلیل انتشارات «وزن دنیا» وارد عرصه شعر نمی شود.

تولد یک نشریه به

پوریا سوری سردبیر مجله «وزن دنیا».

مدیر انتشارات «وزن دنیا» پس از اعلام اینکه از هفته آینده (اول مهر 1403) اولین عناوین این نشریه در کتابفروشی ها عرضه می شود، ادامه داد: در یک سال و نیم با نویسندگان و مترجمان دیدار کردیم. و برای اینکه بتوانیم در بازار کتاب با ناشران پیش از خود رقابت کنیم، در نهایت 6 حوزه مختلف را به عنوان اهداف تعیین کردیم.

بیش از 2000 شاعر در سایت “وزن جهان” صفحه شخصی دارند و زندگی نامه، اشعار، تصاویر و صوت آنها در آن ثبت شده است.

وی با تشریح 6 حوزه مورد نظر در نشریه «وزن جهان» بیان کرد: بخش های نویسندگی جوستر، شاهد عینی، دایره، داستان کوتاه، غیرداستانی و رمان برای فعالیت این نشریه در نظر گرفته شده بود. بخش جستجوگران و جستجوگران ترجمه با توجه به تجربه روزنامه نگاری و دوستان نویسندگان جستجوگر متعدد عمل خواهد کرد.

به گفته سوری، از ظرفیت خبرنگاران در بخش نداستن نشر وزن دنیا استفاده می شود. بخش شاهدان عینی به رویدادها و شخصیت های مهم سیاسی و اجتماعی جهان می پردازد و کتاب هایی عمدتاً در زمینه تاریخ سیاسی در این بخش منتشر می شود.

مدیر انتشارات وازن دنیا در توضیح بخش حلقه گفت: این بخش ژانر (سبک) جدیدی را به عنوان فرقه (در زبان انگلیسی: Cult به معنای فرقه)، خرده فرهنگ هایی که در جهان در حال ظهور و ظهور هستند و فرقه هایی که پیرامون آن شکل می گیرند معرفی می کند. آنها را ممکن است، پرداخت می کند. مثلاً هواداری فوتبال نوعی فرقه محسوب می شود و هواداران فوتبال یک فرقه تشکیل می دهند و دارای فرهنگ، واژگان، فلسفه و تاریخ هستند.

تولد یک نشریه به

لوگوی انتشارات “وزن دنیا”.

بازار کتاب شعر ضعیف است

سوری درباره لوگوی طراحی شده برای این نشریه توضیح داد: این لوگو توسط پدرام حربی یکی از گرافیست های ایران طراحی شده است. این لوگو با استفاده از تصاویر ایلامی ایرانی و سنگ نگاره هایی که در کتاب های تاریخ موجود است طراحی شده است و امیدواریم در کتابفروشی ها قرار گیرد.

مدیر مسئول نشریه وازن دنیا درباره چرایی همنام بودن مجله و نشریه گفت: ما با توجه به برند (نام تجاری) خود که در حوزه شعر شناخته شده است، علاقه مند بودیم در این زمینه نیز انتشارات را راه اندازی کنیم. اهالی کتاب می دانند که بازار فروش کتاب شعر ضعیف است و انتشاراتی که می خواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند به نوعی شکست خورده اند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا