اینترنت

ثبت سرعت انتقال داده 100 گیگابیت بر ثانیه در شبکه 6G

دانشمندان در آزمایشی جدید توانسته اند سرعت انتقال داده در شبکه 6G را تا 100 گیگابیت در ثانیه ثبت کنند که پانصد برابر سریعتر از سرعت متوسط ​​5G است.

گزارش کردن تنهااین فناوری که انتظار می رود تا سال 2030 عرضه شود، پتانسیل ایجاد انقلابی در زمینه هایی مانند اتومبیل های خودران و جراحی های از راه دور را دارد. با افزایش پهنای باند، امکان اتصال همزمان تعداد زیادی دستگاه به شبکه وجود خواهد داشت.

احتمالاً تا سال 2030 شاهد 6G نخواهیم بود، با این حال، 5G به اندازه کافی سریع است که می تواند کارهای زیادی انجام دهد. به گزارش Science Alert، در یک آزمایش 6G در ژاپن با استفاده از یک دستگاه نمونه اولیه، سرعت دانلود داده ها به 100 گیگابیت در ثانیه رسید که 10 برابر سریعتر از سرعت نهایی 5G و 500 برابر سریعتر از یک تلفن معمولی 5G است.

برای درک سرعت شبکه 6G، یک فیلم دو ساعته نتفلیکس با کیفیت متوسط ​​حدود 1.5 گیگابایت در نظر بگیرید. با سرعت شبکه 6G می توانید هشت تا نه فیلم نتفلیکس را در هر ثانیه دانلود کنید. در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان می دانند که حداکثر سرعت دانلود برای 5G حدود 10 گیگابیت بر ثانیه است، دستیابی به این سرعت نیازمند قوی ترین تجهیزات و شرایط بهینه است.

دستگاه مورد استفاده در این آزمایش بر روی باندهای فرکانس بالا در محدوده 100 گیگاهرتز و 300 گیگاهرتز کار می کرد. سرعت انتقال داده بسیار سریع شبکه 6G می تواند به هدایت وسایل نقلیه خودران کمک کند، به جراحان کمک کند تا جراحی ها را از راه دور انجام دهند و به مصرف کنندگان اجازه دهد فیلم های با کیفیت بالا را سریعتر دانلود کنند.

اینها نمونه هایی هستند که فقط چند سال پیش برای نشان دادن برتری سرعت 5G نسبت به 4G مورد استفاده قرار گرفتند. تاکنون، با وجود شیوع سیگنال‌های 5G، بسیاری از این نمونه‌ها، مانند ماشین‌های خودران و جراحی از راه دور، به طور گسترده تجربه نشده‌اند.

شبکه 6G همچنین پهنای باند را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا ترافیک بیشتری به طور همزمان به همان شبکه متصل شود. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سرعت‌های 6G، وای‌فای را برای بسیاری غیرضروری می‌کند، و ظاهراً این اتفاق با سرعت‌های فعلی 5G نیز می‌افتد.

نگران قدیمی شدن تلفن 5G خود یا هزینه خرید دستگاه 6G نباشید. احتمالاً حداقل شش سال طول می کشد تا تلفن های 6G در دسترس قرار گیرند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا