اقتصادی

برای ثبت نام اینترنتی کارت سوخت بنزین چه باید کرد؟

در حال حاضر ثبت نام اینترنتی کارت سوخت بنزین جدید در دست اقدام است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت FCS.niopdc.ir درخواست کارت سوخت خود را ثبت کنند.

به گزارش خبردون، اواخر اردیبهشت ماه با توجه به لزوم استفاده از کارت هوشمند سوخت با هدف توسعه دولت الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و همچنین سامانه ثبت نام آنلاین درخواست کارت سوخت رونمایی شد. کاهش زمان تحویل کارت هوشمند سوخت، اگرچه قرار بود طبق گفته مسئولان، امکان استفاده از سامانه ثبت نام آنلاین کارت سوخت از ابتدای خرداد ماه فراهم شود و تا هفت تا هفتم بهمن ماه برای متقاضیان کارت سوخت صادر شود. 10 روز، اما این اتفاق نیفتاد.

سرانجام در پایان خرداد ماه این طرح برای خودروهای پلاک جدید اجرا شد، اما همانطور که محمد صادقی – مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد، در راستای اجرای مطلوب این طرح ملی، لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی از جمله کد اقلام اطلاعات خودرو علاوه بر محتوای فیلد باید توسط شرکت تحقیق و توسعه ناجی برای این شرکت ارسال شود که تاکنون محقق نشده است.

به گفته وی، تمامی زیرساخت های لازم برای ثبت نام اینترنتی کارت هوشمند سوخت المثنی آماده شده و سامانه فعال است. اما تا زمانی که اطلاعات مورد نیاز شامل پلاک و کلید شناسایی خودرو (VIN) توسط شرکت تحقیق و توسعه ناجی در اختیار وزارت نفت قرار نگیرد، امکان شناسایی و ابطال کارت سوخت قبلی، استعلام شخص ثالث وجود دارد. بیمه و ثبت نام اینترنتی کارت سوخت المثنی. نخواهد بود؛ این سیستم مانند سایر پلتفرم های مشابه بر اساس اطلاعات اولیه کار می کند. ثبت نام کارت سوخت خودروهای با شماره جدید از هم اکنون آغاز شده است، اما ادامه روند تولید این کارت ها پس از اطلاع از شرکت تحقیق و توسعه ناجی امکان پذیر خواهد بود.

چندی پیش جلیل سالاری – معاون وزیر نفت در این خصوص گفت: امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت المثنی نیازمند اطلاعاتی مانند پلاک، VIN و حتی معاینه فنی خودروها است که هنوز اطلاعاتی در اختیار ما قرار نگرفته است. توسط فرجا و با وجود آماده بودن زیرساخت های لازم، این زیرساخت اطلاعاتی نیز باید تکمیل شود که در جلسه ای با شرکت تحقیق و توسعه ناجی داشتیم و مقرر شد این اطلاعات نیز ارائه شود.

دارندگان خودروهای جدید شماره گذاری شده می توانند با مراجعه به سایت FCS.niopdc.ir درخواست کارت سوخت خود را ثبت کنند اما فرآیند تولید کارت سوخت پس از کسب اطلاعات تکمیلی این درخواست ها انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا