کتاب و ادبیات

ثبت ۳۰۰ هزار جلد کتاب کودک در کانون‌های پرورش فکری قزوین

قزوین-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: 300 هزار جلد کتاب اعم از ثابت، سیار و پستی در کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین موجود است. کودکان و نوجوانان.

سید علی اکبر موسوی وی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قزوین 22 کانون پرورش فکری وجود دارد که هر کدام دارای کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان هستند و کتاب های تخصصی کودکان و نوجوانان 5 تا 18 سال در دسترس است. در این مراکز

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون از سه اثر کودک و نوجوان توسط شاعران و نویسندگان قزوینی رونمایی شده است و علاوه بر آن فعالیت ها و رویدادهایی مانند نمایشگاه کودک و نوجوان، باشگاه کتابخوانی، گروه چای کتاب و … که کودکان و نوجوانان را به مطالعه کتاب تشویق می کند و تشویق کودکان برگزار می شود.

موسوی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر فرهنگ کتابخوانی در کودکان تلقی می شود، تاکید کرد: اگر خانواده نسبت به موضوع کتابخوانی بی تفاوت باشد کودک رغبتی به کتابخوانی نخواهد داشت و بالعکس. اگر کتابخوانی در خانواده ترویج شود، کودک از ابتدای کودکی به مطالعه علاقه مند شد و در آینده نیز به کتاب خواندن ادامه خواهد داد. خانواده ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

به گفته این مسئول، امروزه این موضوع مطرح شده است که کودکان بیشتر به تلفن همراه و موبایل علاقه دارند و به بازی های رایانه ای بیشتر از کتاب خواندن علاقه مند هستند. مراکز آموزشی و فرهنگی باید کنترل شوند چرا که با آگاهی والدین باید مراکز در کنار خانواده ها برای این مسائل برنامه ریزی کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: تصویرگران و نویسندگان بسیار خوبی در قزوین فعال هستند که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنند و امیدواریم شاهد موفقیت روزافزون در زمینه فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان باشیم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا