موسیقی

جزییات دور جدید اُپرای «شیدا» به خوانندگی پرواز همای



به گزارش هنرآنلاین، پس از اولین دور اجراهای اپرای شیدا که در ماه های گذشته در تهران روی صحنه رفت و بیش از 30 هزار مخاطب داشت، پرواز همای تصمیم به تغییر دکور و ارکستر زنده در دور دوم اجراها گرفته است. از این اپرا به شکلی دیگر تا یک ماه دیگر در تهران روی صحنه می رود.

اپرای «شیدا» ​​داستان عشق یهودا خواننده و شیدا (دختر شاه طهماسب) است که قربانی خشم و قدرت طلبی قزلباش می شود و بهانه ای برای سرنوشت غم انگیز هنرمندان موسیقی و تبعید. شاعران ایرانی به سرزمین گورکانیان در قرن نهم.

واعظ هما پیش از این و همزمان با اجرای این اپرا گفته بود: جزئیات داستانی زیادی را برای این اپرا در نظر گرفته ایم که زمان زیادی را صرف کرد، مفاهیم و موضوعات در قالب موسیقی، نمایش در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. ، ویدئو وال و نریشن راوی تمرین زیادی برای این کار انجام شده و سعی داریم بهترین اجراها را برای مخاطبان به صحنه ببریم.

پرواز همای با اجرای حدود 15 قطعه، درام و طنز داستان را با حضور امیر کربلایی زاده در نقش شاه طهماسب تشدید می کند تا مخاطب و بیننده با این ترکیب درام و موسیقی حدوداً سرگرم شوند. 2 ساعت و نیم و اطلاع از وقایع تاریخی برای اهالی موسیقی در این دوره زمانی آگاه باشید.

اپرای «شیدا» ​​با حضور بازیگرانی چون محمدحسین صفری (وحشی بافقی)، امیر کربلایی زاده (شاه طهماسب)، نادر فلاح (چوها سلطان)، آرزو نووت (پریخان)، پیمان رضوی (قباد)، لاله کریمی (مهربانو) ) در حیات هنر کاخ نیاوران روی صحنه می رود و وفر همای به عنوان خواننده با همراهی آیدا اشجاجی (در نقش شیدا) و گروه خوانندگان به اجرای برنامه می پردازند.

دور جدید اجراهای اپرای «شیدا» ​​جدیدترین نمایش پرواز همای از ۲۴ شهریور در کاخ نیاوران آغاز می شود و امین غفاری نیز رهبر گروه «مستان نو» در این اثر است.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا